Otvori oči
Artisan Summit / Blitz film i video
Režija: Alejandro Amenabar
Scenario: Alejandro Amenabar, Mateo Gil
Producent/i: Fernando Bovaira, José Luis Cuerda
Zemlja: Španjolska, Francuska, Italija
Linkovi: imdb
Dežurni playboy koji na žene gledao kao robu za jednokratnu upotrebu doživljava prometnu nesreću iz koje izlazi unakažen. Iz zatvorske ćelije priča nam svoju priču.
Ovo je nešto za ljubitelje Davida Lyncha, film u kojem je teško razlučiti stvarnost od proizvoda uma glanih protagonista. Odmah na početku upoznajemo se sa Césarom (Eduardo Noriega), šarmantnim, mladim poslovnim čovjekom koji koristi sve blagodati ljepote i društvenog statusa (brzi auti, lijepe žene).
Posljednja u nizu njegovih družica za jednu noć je Nuria. César ne trpi preveliku bliskost sa svojim ljubavnicama te se odlučuje distancirati od opasne, temperamentne Nurie koja se ne želi pomiriti sa košaricom.
Svoje negodovanje ona će pokazati na Césarovoj rođendanskoj proslavi. On se pak odlučuje poslužiti Sofijom (Penélope Cruz), potencijalnom djevojkom svog najboljeg prijatelja kako bi se riješio napasne bivše.
Idućeg jutra César nalazi Nuriu u automobilu ispred svog stana. Uspjeva ga ugurati u vozio te u napadu ljubomore i ludila namjerno se zabije u zid. Ona pogiba, dok on iz nesreće izlazi živ ali strašno unakažena lica.
Povrh svega završava u zatvoru optužen za ubojstvo, a i Sofia, s kojom je naravno već počeo mutiti, ne vidi ispod unakažene vanjštine ništa što bi ju zadržalo uz njega.
Moraš biti prijavljen/a!
Gledati više puta!
Filmska priča utemeljena je na ZF romanu "Ubik" Philipa Kindreda Dicka iz 1969. Dickovi romani već su poslužili kao predlošci za neke filmove, npr. "Blade Runner".
Neprestani flešbekovi, fragmenti prošlosti, lucidni snovi i tema života nakon smrti... nadrealističkim postupkom miješanja stvarnosti i sna ispričana je priča o mladiću Cesaru (Eduardo Noriega).
Nakon smrti roditelja Cesar nasljeđuje puno novca i nastavlja voditi mondeni život začinjen seksualnim avanturama za jednu noć kojima se ponosi. Na vlastitoj rođendanskoj zabavi upoznaje Sofiju (Penelope Cruz), djevojku svog najboljeg prijatelja Pelaya. Čini se da će Sofija biti drugačija u Cesarovu životu... Prvu zajedničku noć provode crtajući i razgovarajući u njezinu stanu, gdje su završili kako bi Cesar pobjegao Nuriji, još jednoj svojoj avanturi koje se pokušava riješiti. Sofija mu pokušava pomoći da je se riješi, zaintrigirana njime, ali i oprezna. Jutarnji poljubac nagovještaj je mogućnosti među njima. Pri izlasku iz Sofijina stana Cesara presreće Nuria koja ne odustaje. Neispavani Cesar prihvaća izazov i sjeda s njom u auto, a zajednička vožnja ubrzo završava groznom prometnom nesrećom koju je Nuria namjerno izazvala. Cesaru je lice unakaženo, Nuria je mrtva....
Slijedi fantastična redateljska igra u maniri nadrealista, začinjena brojnim psihodeličnim elementima.
U filmu je sjajno sve: izbor glumaca, osobito prelijepa Penelope Cruz, lokaliteti unutar Madrida, elementi pantomime i maska koju Cesar nosi kao temelji nadrealne atmosfere, šminka (Cesarovo unakaženo lice), kamera i montaža (flešbekovi), glazba...
Ovaj sam film gledala već dva puta, isto kao i lošiju američku verziju snimljenu 2001. s, meni, vrlo čudnim naslovom "Nebo boje vanilije" ("Vanilla Sky"), koju je Alejandro Amenabar potpisao. Stvarno ne znam zašto.
...živ ili mrtav??!!!!!
jao kako intrigantan film....čovjek više ne zna što je san, a što java......Penelope Cruz je prelijepa!!!!!
NAJBOLJI FILM
kako pogledat ponovno ovaj film gledo sam ga jednom a sad ga ne mogu nac na netu...ako ko zna nek pomogne....
NAJBOLJI FILM
kako pogledat ponovno ovaj film gledo sam ga jednom a sad ga ne mogu nac na netu...ako ko zna nek pomogne....
dobar dobar ako ne i predobar
samo mogu reći filmčina, a ne ona prerada s tomom scijentologom
inače penelope cruz je u nebu boje vanilije odigrala identičnu ulogu, kako joj se samo dalo....mora da joj se vježbo engleski jezik
OBAVEZNO POGLEDATI!
Abre los Ojos (1997.) jedan je od mojih omiljenih filmova upravo zato jer je - savršen film. Savršen je što na fascinantan način miješa intrigantne žanrove (SF, triler, horor i romantična drama!). Savršen je i zbog same činjenice što je nastao u kreativno iznimno moćnoj španjolskoj kinematografiji, gdje osim jednog Almodovara stasavaju i filmofili koji se na ovaj način bore protiv ''hollywoodskih kompleksa''.
Iako je teško jedan ovakav jeftin, umjetnički film povezati sa znanstvenom fantastikom, ovo je zapravo neusporedivo dojmljivije ostvarenje od, primjerice, tematikom srodnog Matrixa, Grada Tame i ostalih mračnih utopističkih vizija sa filozofskom potkom. Sjajni upečatljivi likovi i njihove emocije, jeziva atmosfera, začudni obrati i šokantna završnica ne viđaju se tako često, a da ne govorim o dojmljivim glumačkim izvedbama (Noriega, Cruz, Martinez, Lera...). Uistinu, remarkabilni trijumf mladoga genijalca Alejandra Amenabara (Thesis, The Others) i poznatog književnika/scenarista Matea Gila.
Upozoravam kao i većina - bježite od Cruiseove amerikanizirane verzije pod otmjenim imenom 'Vanilla Sky'!