Najluđi radio show
Picturehouse / Discovery film i video
Režija: Robert Altman
Scenario: Garrison Keillor
Producent/i: Robert Altman, Wren Arthur, Joshua Astrachan, Tony Judge, David Levy
Zemlja: SAD
Linkovi:
službeni site
trailer
imdb
Posljednji film Roberta Altmana još jedna je njegova priča iz svijeta umjetnosti, s puno likova koje tumače najveći američki glumci (Streep, Kline).
Ovaj glazbeni film zasnovan je na istoimenoj američkoj radijskoj emisiji koju vodi Garrison Keillor, ujedno scenarist i jedan od glumaca u filmu u kojem glumi autobiografski lik, radijsku zvijezdu GK-a. Ipak, s pričom filma ne upoznaje nas on nego je narator Guy Noir (Kevin Kline), bivši detektiv koji je sada zadužen za osiguranje a baš njega posjećuje zagonetna plavuša anđeoskog izgleda (Virginia Madsen). Novi vlasnik (Tommy Lee Jones) kupuje kazalište Fitzgerald i planira ga srušiti a budući se u njemu prikazuje radijski show GK-a (Garrison Keillor), GK mora pripremiti izvedbu za posljednje emitiranje. Show spremaju razni izvođači, sestre Rhonda i Yolanda Johnson (Lily Tomlin i Meryl Streep), mlada pjesnikinja i Yolandina kći Lola koja je opsjednuta samoubojstvom (Lindsay Lohan), duo raspjevanih kauboja (Woody Harrelson i John C. Reilly) i ostali....
Staro je pravilo da najveći redatelji ne dobivaju Oscare (Scorsese) ili ih dobivaju prekasno, kad su na samrti (Hitchcock) a to se desilo i Robertu Altmanu – primio je Oscara za životno djelo tek u ožujku 2006. te ga je smrt preduhitrila u snimanju novih filmova i primanju 'pravih' a ne počasnih Oscara. Smrt je i jedan od motiva u njegovom posljednjem filmu, 'A Prairie Home Companionu' a film je začet Altmanovom idejom da snimi film o radijskom showu. Budući da Garrison Keillor već 30 godina održava svoj popularni show A Prairie Home Companion a tu je i omiljena country glazba ('Nashville'!), Altman je odlučio da snimi fikcionalan film na tu temu pa je angažirao Keillora da napiše scenarij i odglumi lik GK-a (ime lika su ujedno i inicijali Garrisona Keillora!). Dok je Keillor prirodno mogao odglumiti lik kojeg je kreirao i koji je rađen prema njemu, glumci su poslije kratkih priprema (neki za samo tri dana!) morali naučiti i pjevati a opet se iskazala i Altmanova vještina rada s glumcima u koje ima veliko povjerenje. Altman voli snimati s pokretnom kamerom koju glumci stoga ni ne primjećuju kada nastupaju pa je tako i ovaj put postignut prirodan ugođaj i za glumce i za publiku.
Kritika je primila film vrlo povoljno, još dok nije ni mogla znati da je to posljednji film velikog majstora. Ebert smatra film simpatičnim, 'tako jednostavnim i tako dubokim', Todd McCarthy s Varietyja primjećuje da Altmanu još uvijek dobro ide rekonstrukcija umjetničkog svijeta, nakon što je to učinio sa svijetom 'slikarstva, filma, countryja, jazza i plesa'. Kritičar Rolling Stonea odaje priznanje redatelju i glumcima, pa čak hvali i nastup Lindsay Lohan, iz koje je 'redatelj izvukao ono najbolje' a zanimljivo je i da New York Times, iako ovaj Altmanov film procjenjuje kao 'film koji nije savršen', zaključuje da je 'jednostavno predivan'.
Moraš biti prijavljen/a!
In memoriam Robert Altman
Što reći o nedavno preminulom geniju filma? Čovjeku koji je filmskoj umjetnosti pridonio puno toga. Trebalo bi napomenuti da je Robert Altman iza sebe ostavio klasik do klasika, te mu ja zbog toga skidam kapu.
Njegov posljedni film "Najluđi radio show" nije jedan od njegovih najboljih filmova, ali ima sve njegove elemente. Poznati filmski elementi u Altmanovim filmovima su mnoštvo likova, koji su povezani nekim događajem. Toga sve ima u ovom filmu. Kao što sam već rekao nije njegov najbolji, ali mu je blizu. Da je Altman ostao živ i da je napravio još jedan do dva filma, za ovaj bi govorili da je to jedan osrednji Altmanov film. Naš genij, kao da je predosjećao svoj kraj (to nekako vidimo u filmu) pa je odabrao baš ovu temu i ovaj scenarij. Odabire prpošni film o smrti jedno radijskog showa, koji ima sve elemente drame, ali tu dramu razbija glazba i dobri, katkad smiješni, dijalozi. U filmu dolazi lik Anđela (glumi Virginia Madsen) koji dolazi po jednog starog sudionika showa, ali mogli bi reći i po cijeli show. Anđeo, čak pomaže našim glavnim junacima da spase show, ali...
U filmu kao da taj Anđeo dolazi po samog Altmana, ali na kraju stara se ekipa ponovno skuplja za oprošajnu turneju. Altman kao da govori: "Tu sam, ostavio sam trag u povijesti filma".
Predivna jedna ljudskost u filmu me je tolko ganula da sam i dalje pod tim jednim žalosno- sentimentalnim osjećajem.
Svi glumci su izvrsni. Ne znam koga bih istaknuo, a da ne zaboravim nekoga. Režija i glazba, te i scenarij su također odlični.
Film vas očara time što se u njemu vidi cijela duša Roberta Altmana, te da nije umro ja bih rekao da je ovo solidno (4) ostvarenje. Ali, on je umro (i to nije razlog zašto ću promijeniti mišljenje), već zato što se njegova smrt osjeća tamo i govori nam na kraju: "Sjećajte me se, jer ja sam znao što mi slijedi". Osjećate to u filmu i zato je taj film poseban, te bi se usudio reći da je ušao u povijest već sada.
ocjena : 5