Babylon A.D.
20th Century Fox/Blitz
Režija: Mathieu Kassovitz
Scenario: Mathieu Kassovitz
Producent/i: Ilan Goldman
Zemlja: SAD / Fancuska / Velika Britanija
Linkovi: službena stranica
Okorjeli plaćenik Toorop prihvaća zadatak visokog rizika koji se ubrzo pretvara u nepredvidivu borbu za spas čovječanstva.
Radnja je smještena u ne tako daleku budućnost, a svijet je postao jedan veliki reality show. Pojedinac više nema pravo na intimu i privatnost jer tisuće satelita, kamera i senzora prate svaki njegov pokret. Uzrok tome je nedavno minuli globalni nuklearni rat koji je većinu planeta pretvorio u ratnu zonu, a u takvom okružju uspjevaju preživjeti samo najjači i najjhrabriji ratnici.
Jedan od takvih je i plaćenik zvan Toorop (Vin Diesel) koji živi prema vrlo jednostavnom pravilu – Ubij, ili budi ubijen. Upravo ga to čini savršenim izborom za novi zadatak podmuklog ruskog mafijaša – otpratiti jednu djevojku iz istočne europe do New Yorka. Toorop prihvaća ponudu i za uzvrat dobija široku lepezu najubojitijih oružja te potrebnu 'dokumentaciju' koja će ga odvesti do cilja. Tada odlazi u zabačeni samostan gdje se nalazi Aurora, djevojka koju treba pratiti te njena skrbnica, sestra Rebeka.
Njih troje kreću na put i vrlo brzo im postaje jasno da će se morati dobro pomučiti kako bi ugledali svijetla Velike jabuke – ruski gradovi kojima putuju postali su opasna i prenapučena geta u kojima se konstantno vode oružane borbe, do Kanade mogu doći jedino ako se upiju ukrcati na prastaru podmornicu kojom upravljaju traženi bjegunci, a cijelo vrijeme na tragu su im opasni agenti koji se pod svaku cijenu žele dokopati Aurore.
'Babylon A.D.', trailer
Autor ove znanstveno-fantastične priče je francuski pisac Maurice G. Dantec koji je u svome romanu opisao postapokaliptični svijet budućnosti i njegovog glavnog (anti)junaka, Tooropa. Štivo se jako svidjelo dokazanom pariškom glumcu i redatelju Mathieu Kassovitzu ('Gotika', 'Grimizne rijeke') koji je napisao scenarij i odlučio režirati cijelu priču. Još je samo trebalo odabrati glavnog glumca, a tko najbolje pristaje imidžu 'mišićavog snagatora koji prvo puca pa tek onda postavlja pitanja'? Dobri, stari Vin ('XXX', 'Riddickove Kronike') naravno, kojega je ruska vlada uporno odbijala pustiti na snimanje sve dok nije promijenio ime u EuroDiesel.
Na žalost 20th Century Foxa, kompanije koja je otkupila prava za film, ali i cijele filmske ekipe, gospodin EuroDiesel ne samo da s 'Babylonom A.D.' nastavlja graditi svoj imidž lošeg dečka, nego mu za rukom polazi i privući uobičajeno katastrofalne kritike koje ga, izgleda, prate gdjegod on krenuo. No, ovoga puta nije samo on kriv. Prema konsenzusu kritika internet stranice Rotten Tomatoes, gluma je samo jedan od kamenčića koji čine mozaik katastrofe pod nazivom 'Babylon A.D.'
Ocjena uspjeha zaustavila se na simboličnih 7%, s time da niti jedan aspekat filma nije ostao pošteđen svoje velikodušne porcije drvlja i kamenja. Spomenuta gluma, scenarij, režija, produkcija, pa čak i sama poruka filma opisani su epitetima 'bijedno i očajno', a u pojedinačne komentare nema smisla niti ulaziti pošto nismo uspjeli pronaći niti jedan pozitivan. Što se običnih gledatelja tiče, oni su nešto malo više zadovoljni viđenim (36%) te tvrde kako bi obožavatelji znanstveno-fantastičnog žanra ipak mogli pronaći svoju satisfakciju u ovom naslovu.
Za kraj jedna zanimljivost koja se rijetko viđa u svijetu filmske industrije. Složit ćete se da loše kritike nisu najgora stvar koja se može dogoditi, jer dobro je poznato da su neki filmovi uspjeli osvojiti brdo para i vojsku fanova usprkost 'zlim jezicima' kritičara. No, što učiniti kada režiser filma, u ovom slučaju Kassovitz, popljuje vlastiti film? On sam kaže kako 'Babylon A.D.' izgleda poput loše epizode serije 24.' te nastavlja 'Sve se vrti oko čistog nasilja i gluposti.' Spisak daljnjih uvreda možete provjeriti ovdje, a nakon toga u kinu pogledati oko čega je nastala tolika dreka i zbrka.
Moraš biti prijavljen/a!
Vau...užas!
Odlični francuski glumac/redatelj Mathieu Kassovitz je imao 2003. američki debi neimpresivnim hororom 'Gothika'. Njegov drugi film je 'Babylon A.D.' rađen po romanu sunarodnjaka Danteca. Pošto nisam upoznat s knjigom mogu ocjenjivati samo film a on je jako loš. Najveći razlog je zasigurno svađa studija i Kassovitza koja je rezultirala time što je u završnom procesu izrezano gotovo sat vremena originalne verzije kako bi se dobilo željenih 90 minuta. Ni ne sumnjam da je Kassovitzeva potpuna verzija puno bolja i puno toga više objašnjava. Vide se očiti rezovi u pojedinim scenama kada je gledateljima trebalo biti objašnjeno tko je zapravo Aurora i kada je radnja trebala biti produbljena. Ovako smo dobili nekakav akcijski SF u kojem meni uopće nije jasno tko je jedan od glavnih likova (svrha njena stvaranja, zašto je ona bitna, kako je stvorena?...) u kojem akcijske scene nisu dobro napravljene jer su često negledljive, u smislu da se jasno ne može vidjeti tko tu koga ubija (dok ostatak tih scena nije dovoljno dobar). Konverzacija između likova je katastrofalana te se scenarij često sastoji od jako glupih rečenica koje su primjerenije filmovima Lundgrena ili Dudikoffa, a ne filmu čovjeka koji je režirao sada već kultne 'La haine'. Potrošnja dobrih glumaca je prisutna u vidu Depardieua i Rampling koji igraju gotovo komične uloge; dok Michelle Yeoh vuče svoje znanje borilačkih vještina iz 'Crouching Tiger, Hidden Dragon', a Lambert Wilson ovoga puta ne uspijeva odabrati dobro pojavljivanje kao u 'Matrixu 2 i 3'. I za kraj kritiku dajem i Kassovitzu jer je i ovakava "izrezana" verzija njegov film a i moram li napomenuti da već postoji genijalni 'Children of Men'; tako da savjetujem da u širokom luku preskočite ovo sranje, uštedite si sat i pol života ili ih rađe iskoristite na gledanje zadnje spomenutog filma!
E, moj Vin...
Vin Diesel može i bolje...
Toorop-tup-uh-uf
Od režisera i glavnog glumca ovog filma očekivao sam mnogo više. Akcija sa SF primesama, smeštena je u postapokaliptičnu budućnost, na prostranstvima Rusije i centralne Azije, kao i grada NewYorka (sa impozantnih 22, 7 miliona ljudi).Glavni lik, plaćenik Toorop (Vin Diesel)ima zadatak da bezbedno dovede do SAD, misterioznu devojku Auroru (senzualna Melanie Thierry, bivši francuski model), uz pomoć kaluđerice Rebeke (Michelle Yeoh) koja je devojku odgajila od malih nogu. Scenario nije nešto posebno (baziran na romanu), ali to i nije tako bitno za ovakav žanr. Problem je u samoj glumi, u tome kako su akcione scene odrađene (izgleda dosta jeftino scena uništavanja aviona sa pištoljem, pa makar iz njega pucao i Diesel), sve skupa deluje kao rutinsko otaljavanje posla (izuzetak je možda lik Aurore). Shodno tome i kraj filma je nekako nedorečen (možda zato što sam gledao skraćenu verziju od 90 minuta), gde Aurora završava svoj život, nastao kao produkt visoke komp.-tehnologije, te Toorop iznenada postaje otac dvoje mališana, koje odgaja na porodičnoj farmi, duboko u divljini (valjda je to jedini način da čovek mirno proživi svoj život). Blago sam razočaran, jer sam verovao da će film biti nešto iznad proseka, ali ipak ništa od toga.
Babylon
Neznam zašto je ovaj film uopće snimljen! Film bez radnje i bez ikakvih smjernica, jedva sam ga odgledao do kraja!Akcijske scene su smiješne, Vin-u ovo nije trebalo, a sam početak (nekih 2-5min) nije bio ni toliko loš!Svidjelo mi se jedino kako su i onak ružnog franc.glumca G.Depard... uspjeli učiniti još ružnijim s još većim i ružnijim nosom - za to im dajem 5, a za film u cjelini 0.
SF bez priče i duše
Moram priznati da sam veliki fan dobrog SF-a, a za uspjeh najvećih SF filmova, po meni, zaslužna je upravo fabula. Film podnosi svašta; loše glumce, nesigurnu režiju, ali ne i katastrofalnu priču. Kod Babylon A.D. od koherentne fabule nema niti f, i već tu zapravo cijela stvar pada u vodu.
Očito je da je film rađen po pisanom predlošku, no redatelj Mathieu Kassovitz intrigantnu premisu kloniranja "vjerskog mesije" nije uspio rasplesti, a kamoli realizirati. Vin Diesel nije loš, ali sa pretežno riddikovskim - déjà vu elementima, dok se ostali glumci vjerojatno pitaju što ovdje doista rade.
Što reći na film katastrofalne režije (navodno je i sam redatelj popljuvao vlastiti film), apsolutno nerealizirane priče sa hrpom nelogičnosti i ispraznim akcijskim scenama.
Možda je ovo još jedan primjer lošeg editiranja jer prema mnogim forumima, produljena verzija (cca 10 minuta) je osjetno bolja od kino inačice.
Što je Kassovitzu bilo, da uopće ovako režira i onda pusti "okljaštren" film u distribuciju - ne znam, ali ako još uvijek želite pogledati Babylon A.D. savjetujem vam da pokušate nabaviti produljenu verziju jer naše, hrvatsko DVD izdanje je upravo mizerna kino verzija.
Savršen primjer gdje je efektan 5-minutni trailer višestruko bolji od filma, a konačni proizvod treba zaobići u širokom luku.
Gledajte na vlastitu odgovornost.
hmmmm
slozio bih se sa dolje navedenom recenzijom...prilicno los film, nabacan nekako...previse losih stvari u filmu,nikakve poante ni smisla nema....dakle u sirokom luku zaobidite ga u kinim ajer cete uzaludno potrosit novac...
srecom gledao sam ga doma, piratsku verziju....postoje losiji filmovi dakako...ali ovaj jedan od najlosijih i proteklih godinu dana sigurno..;) ne bi bilo fer sad dat 1, ali dvojka koja ce bit je jako jadna dvojka:D
hmm
Postoje i mnogo lošiji filmovi
Babylon A.D. je loš film, ali ni približno toliko loš kakvim ga kritike pokušavaju prikazati. Glavni je problem filma vrlo loša režija, potpuno nejasna radnja te promašena poanta. Pretpostavljam da je trebao biti snimljen atmosferični postapokaliptični triler kompleksnog zapleta i višeslojne radnje. Prva greška je u tom naumu izbor Vina Diesela za glavnog glumca. Djeluje potpuno izgubljeno, poput Stevena Seagala u ljubavnoj komediji. Kako su s time zastranili u samom startu redatelj se trudio izvući najbolje iz njega i ostatka loše glumačke ekipe, ali se izgubio između književnog predloška i limitiranosti kadra, te nam priredio gotovo negledljivu masu svega i svačeg. Glavna se ideja zagubila putem. Eto, jedino što pozitvno mogu reći o filmu s ciljem opravdanja svoje prve rečenice, jest to da ako ga gledate bez ikakvih očekivanja možda se uspijete na trenutke i zabaviti. Ako ne zaspite, jer nisam spomenuo, da je uza sve mane još i prilično zamoran. Kao što sam u naslovu naveo, postoje mnogo lošiji filmovi od ovog, s većim budžetom i očekivanjima pa ću mu dati čvrstu dvojku.