Slatke, prljave stvari
Miramax / UCD
Režija: Stephen Frears
Scenario: Stephen Knight
Producent/i: Tracey Seaward, Robert Jones
Linkovi:
službeni site
trailer
imdb
Socijalno osviješteni romantični triler o mračnim, nelegalnim poslovima u koje je upleten i nedužni, nigerijski imigrant zajedno s djevojkom Turkinjom.
Okwe je liječnik iz Nigerije koji je ilegalno imigrirao u Britaniju. Premoren je od dva posla koje je prisiljen raditi kako bi spojio kraj s krajem. Jedan od poslova je u West London hotelu koji je zapravo rupa u koju zalaze prostitutke i dileri. Tamo se zbližava sa sobaricom Senay (Audrey Tatou) koja je pobjegla iz Turske.
U jednoj od noćnih smjena mora se pozabaviti začepljenom WC školjkom. Zaprepasti se kad u njoj pronađe ljudsko srce i shvati da se u hotelu događa nešto puno zlokobnije od običnog kriminala. Zajedno sa Senay i kineskom imigranticom i prostitutkom (Sophie Okonedo) pokušati će riješiti strašni zločin koji se dešava u sobi 510.
Otkriće poprišta ilegalne trgovine organima ne ugrožava samo samo njegov ostanak u Britaniji, nego i njegov i Senayin život. Sedam milijuna ljudi London naziva domom, ali, iza svjetlosti dana postoji mračno podzemlje koje malo ljudi ikada vidi. To je svijet gdje je sve na prodaju, a ono što se događa iza zatvorenih vrata će vas šokirati.
Moraš biti prijavljen/a!
vrlo prljavo, vrlo slatko, vrlo stvarno
Film koji nije za one slabijih živaca jer na prilično živopisan način opisuje svu bijedu i očaj samog dna društva koje je rezervirano za ilegalne imigrante.Film o londonskom polusvijetu u kojem ne vidimo gotovo nijednog Engleza - ljudi sa svih strana svijeta kojima je jedina zajednička osobina da su loš život u vlastitim zemljama odlučili zamijeniti golim preživljavanjem u društvu koje samo na reklamama i u filmovima izgleda glamurozno i puno mogućnosti. Po takvoj tematici film se približava Moodyssonovom "Lilya 4-ever" i kolumbijskom "Maria Full of Grace".
Ipak, u slučaju "Dirty Pretty Things" pogrešno bi bilo reći da se radi samo o socijalnoj drami koja gotovo dokumentaristički bilježi svakodnevni pakao ljudi čije sudbine kao da ne postoje.
Frears vrlo spretno miksa žanrove stvarajući mješavinu trilera i drame - a to se odražava i na stilske varijacije - pa se tako naturalistički prikazi svakodnevice gotovo neprimjetno miješaju sa šarenilom boja koje bi bile svojstvenije kakvoj ekranizaciji Agathe Christie.
Među takve krimić-elemente spada i lik glavnog negativca (odlična uloga Sergija Lopeza) koji kao da je ispao iz neke epizode Herculea Poirota - sa faktorom ljigavosti dignutim na petu potenciju.
Neobična mješavina vrlo grube stvarnosti i nestvarne karikiranosti, šarenila i duhovitosti stvara intrigantan svijet koji toliko osvaja da nam nam pred kraj filma više uopće nije važno što se odljepljuje od realističkih postavki s početka i totalno skreće na kolosijek slabo vjerojatnog happy enda.
Audrey Tatou ostvaruje svoju najbolju ulogu dosad, no prava zvijezda koju film izbacuje u prvi plan je Ejiofor koji nevjerojatno uvjerljivo dočarava lik nigerijskog doktora prisiljenog da u stranoj zemlji jedva spaja kraj s krajem - i pritom uspijeva očuvati zdrav razum i dostojanstvo.
Obavezno pogledati.