Jesen počinje uz 25 FPS
Sezonu filmskih festivala u Zagrebu otvara osmo izdanje 25 FPS-a koje nudi Tokio kao organizam, adaptaciju 'Opasnih veza', queer bajku i povijest filma!
Osmi 25 FPS - Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa održat će se od 25. do 30. rujna u prostorima Studentskog centra u Zagrebu. U šest festivalskih dana i osam natjecateljskih programa publika će imati priliku upoznati se s kremom recentne eksperimentalne i inovativne filmske produkcije.
Pravila za natjecateljski program ove godine su promijenjena, pa su se prijaviti mogli i filmovi do 60 minuta trajanja. Organizatorice i selektorice programa konkurencije Sanja Grbin i Marina Kožul odabrale su 32 rada međunarodnih autor(ic)a, od kojih su neki već poznati domaćoj publici, a dio naslova dolazi ovjenčan nagradama na renomiranim festivalima.
'Veliki u Vijetnamu', novi film francuske redateljice Mati Diop, donosi priču koja započinje kao adaptacija Laclosovih 'Opasnih veza', a završava na obali i ulicama Marseillea, u stilu Alaina Resnaisa, ali s postkolonijalnim twistom. Jedno od najjačih imena japanske eksperimentalne scene – Takashi Makino – snimio je film 'Generator', u kojem je u nizu gotovo apstraktnih slika snimljenih iz zraka prikazao Tokio kao organizam koji se istovremeno razara i regenerira. Rad je nastao kao autorova reakcija na katastrofu u nuklearnoj elektrani Fukushima koja je prošle godine pogodila Japan. Oba filma nagrađena su Tigrovima za najbolji film na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Rotterdamu.
Koristeći snimke iz starih ZF-filmova, majstori 'found footagea' Christoph Girardet i Matthias Müller u svome će 'Meteoru' gledatelje odvesti na nostalgično putovanje krajolicima svemira i filmskoga pulpa, a 'Palače milosrđa' Garbriela Abrantesa i Daniela Schmidta zadržat će se na Zemlji, ali na granici stvarnosti i mašte, prošlosti i sadašnjosti. Abrantesov i Schmidtov film mogao bi se opisati kao queer-bajka o dvjema djevojčicama i njihovoj perverznoj baki kroz koju su autori dekonstruirali mitove portugalskog nacionalnog identiteta, a mehanizme različitih oblika represije doslovno doveli do usijanja.
Za sve ljubitelje 'eksperimentalnih spektakala' treba spomenuti i 'Uznemiren', hrvatsku premijeru posljednjeg uratka nizozemskog tria Telcosystems. Nadahnut recentnom potragom za Božjom česticom, 'Uznemiren' je slojevito (i glasno!) spajanje sedme i računalne umjetnosti koje se može protumačiti kao potraga za skrivenim redom iza kaosa koji nas okružuje.
U natjecateljskom programu nalaze se i dva filma domaćih autora. 'Od do' Mirande Herceg sastavljen je od snimaka čekaonica i tramvaja iz čijih hladnih i impersonalnih interijera redateljica stvara esej o potrazi za bliskošću, dok 'We saw nothing but the uniform blue of the Sky' Damira Očka kroz motiv naratora s govornom manom koji recitira pjesmu govori o problemima prepoznavanja i tumačenja.
25 FPS posebnim programom odaje počast filmskom mediju i klasicima eksperimentalnog filma snimljenih na vrpci. Program 'Ode filmu' predstavlja kratku šetnju kroz povijest filmske avangarde, a započinje nedavno restauriranim 'Putom na Mjesec' Georgesa Mélièsa, autora koji je prvi sustavno istraživao mogućnosti filma da kroz trik stvori iluziju, a za koji je francuski dvojac Air skladao nebeski soundtrack. Program će se nastaviti antologijskim radovima autora kao što su Hans Richter, Len Lye, Robert Breer, Bruce Conner i Kenneth Anger.
Sve projekcije osmog izdanja 25 FPS-a su besplatne, a više informacija potražite na službenoj stranici.
Nema komentara.