Pa-pa Super Osmica?
Europski laboratorij Eastman Kodaka u Lausannei, zadnji službeni europski opskrbljivač Kodachromea, filma za taj 8mm format zauvijek zatvara butigu.
Što se Europe tiče, era Super Osmice je završena. Laboratorij Eastman Kodaka u švicarskoj Lausannei koji je zadužen za proizvodnju i procesuiranje Kodachromea, nekad najrasprostranjenijeg filma tog proizvođača, zatvorio je vrata zbog velikih financijskih gubitaka, javlja Guardian.
Tako ćete u budućnosti, ukoliko budete željeli snimiti svoje 3minutno retro remek-djelo Super Osmicom, kamerom koja je obilježila kućnu video radinost šezdesetih i osamdesetih, a koja se danas može nabaviti još jedino na tavanima, sajmištima i e bayu, za razvijanje filma morati kontaktirati i debelo platiti neovlaštenu uslugu Dwayne’s foto studija u Kanzasu, ili Horiuchi Color Laba u Tokiju.
Gotovo da nema redatelja koji nije, poput Almodovara i Wesa Andersona, u tinejdžerskim godinama posegnuo za popularnom 8mm obiteljskom kamerom. Kaleidoskopski šarm zrnastih snimaka prepoznali su artu posvećeni velikani poput Dereka Jarmana i Guya Maddina, koji je i svoj zadnji dugometražni nijemi film ‘Brand Upon A Brain’, prikazan na minulom Torontu snimio Super Osmicom, ali i mainstreamu priklonjeni, poput Olivera Stonea koji je nerijetko u svojim filmovima koristio blagodati tog formata ne bi li stvorio poseban ugođaj ili ubacio arhivsku građu i Joela Schumachera, primjerice u ‘8mm’.
Sudeći prema živom interesu tisuća studenata filmske umjetnosti, spotmejkera, festivala poput Flicker Film Festivala, Straight8 Festivala, Kodak Straight8 sekcije Cannesa i milijuna entuzijasta u svijetu čiji interes ne jenjava, o Super Osmici ćemo još slušati i pisati... A valjda i gledati.
Oprostite se, uz nostalgični klik:
Fernandov rođendan, amaterski rad
Hong Kong Super 8, Mike Barker
Nema komentara.