Uđite u ništavilo 25 FPS-a
Šesti 25 FPS nudi 'Uđite u ništavilo' kultnog Gaspara Noea, Petera Kubelku kao glavnog gosta i predavača, te dosta politike, glazbe i hrane!
Sljedeći tjedan očekuje Vas 6. 25 FPS - internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa. Od filmskih poslastica treba izdvojiti dvoipolsatni eksperimentalni film Gaspara Noea 'Uđi u prazninu' ('Enter the Void') koji će se izvan konkurencije predstaviti u festivalskom Kinu SC, a zatim bi uskoro trebao šokirati i publiku multipleksa. Iz popratnog programa valja izdvojiti Hrvatski fokus, program koji donosi godišnji presjek domaćih eksperimentalnih ostvarenja, te retrospektivu filmova legende svjetskog avangardnog filma Petera Kubelke koja će biti podijeljena u dva termina, a Kubelka će kao gost festivala kombinirati projekcije sa predavanjima (o filmovima, hrani i sl.) koja slove kao neponovljivi događaji.
Natjecateljski program sastoji se od 48 filmova podijeljenih u osam tematskih blokova. Jedan od najintrigantnijih autora je američki redatelj Cameron Jamie. Njegova 'Masaža povijesti', praćena hipnotičkim soundtrackom grupe Sonic Youth posebno rađenim za Jamiejev film, dokumentira bizarne rituale skupine mladića iz predgrađa Alabame koji svoje snimke plesa i padanja u trans objavljuju na Internetu. Glazba je bitan element i u 'La boheme' kultnog redatelja Wernera Herzoga, koji je istoimenu Puccinijevu operu smjestio u Etiopiju te tako napravio intrigantni miks filmskih i glazbeno-scenskih rodova. Glazba je bitno strukturalno djelo u filmu Johna Smitha. Taj velikan britanskog avangardnog filma u 'Zastavi na planini' koristi glazbu i montažno poigravanje kako bi ironizirao ciparski nacionalizam.
'Masaža povijesti', r: Jamie Cameron
Ovogodišnji natjecateljski program također nudi uvid u američku eksperimentalnu scenu. Ovdje se nalaze i domaćoj publici poznati autori poput Petera Millera, ali i nova imena poput Michaela Robinsona. Od mladih autora koji čekaju svoju afirmaciju treba istaknuti 'Nou', domišljat i atmosferičan film Pauline Julier koji kroz priču o banci biljnog sjemena na Svalbardu suptilno spaja niti apokaliptične fantazije i politike. Među autorima koji čekaju svoju afirmaciju spomenuti treba i Dalibora Barića, mladog hrvatskog autora i festivalskog debitanta koji svojim kolažnim animacijama u filmu 'Pain so Light that Appears as Tickle' istražuje manipulacijski potencijal filmskog svjetla u kreiranju naših žudnji.
Uz Barića, u programu se nalazi i novi film Davora Sanvincentija, dobitnika nagrade Radoslav Putar 2010. za najboljeg mladog hrvatskog umjetnika, čiji je film 'Rijeka' rađen u suradnji s Christianom Fenneszom, zvijezdom suvremene elektorničke glazbe. Animirani film 'Nespavanje ne ubija' Marka Meštrovića prikazan je u natjecateljskom programu Međunarodnog festivala animiranog filma u Annecyju, dok je 'Atlantiques' redateljice Mati Diop proglašen najboljim kratkim filmom na festivalu u Rotterdamu.
O pobjednicima će ove godine odlučivati tročlani žiri, a svatko od njih pripremio je i vlastiti program. Nizozemski multimedijalni umjetnik Joost Rekveld predstavit će se s retrospektivnom svojih apstraktno-svjetlosnih ostvarenja. Kustosica Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu Leila Topić pripremila je program 'Što vidiš, to čuješ' koji se bavi međuodnosom filmske slike i zvuka, dok je vizualni umjetnik i kustos Florian Wüst pripremio vrlo aktualan program na temu 'Slom tržišta' u kojem ćemo moći pogledati i klasike Hansa Richtera ('Inflacija') i Johana van der Keukena ('Početnica').
'Neka svatko ide kamo može', r: Ben Russell
25 FPS i ove godine nastavlja s programom Expanded Cinema. Program se otvara radom američkog intermedijskog umjetnika i glazbenika Philla Niblocka poznatog po komponiranju glazbe bučnih dronova. Drugi je performans hrvatskih umjetnika Ivana Marušića Klifa, Hrvoja Nikšića, Hrvoja Radnića i Ivana Čadeža 'Šumovi protiv valova', koji se bavi istraživanjem i manipuliranjem tehnikama kamera i televizije, a program završava dvama performansima Brucea McClurea.
Iako se radi o festivalu kratkog filma, 25 FPS će ove godine izvan konkurencije prikazati i nekoliko filmova srednjeg i dugog metra. Uz 'Uđi u prazninu', tu je i 'Svinja' Jean-Pierrea Barjola i Jeana Eustachea, dokumentarni film koji nas upoznaje s prehrambenim navikama i društvenim životom dvojice osebujnih farmera iz francuske provincije, te film Lukea Fowlera 'Gramatika za slušanje', trodjelni filmski dijalog između gledanja i slušanja. Festival se zaključuje dugometražnim prvijencem Bena Russella 'Neka svatko ode kamo može'.
Festival traje od 21. do 26. rujna u zagrebačkom Studentskom centru, a posljednjeg dana festivala održat će se projekcija nagrađenih filmova. Svaki član žirija dodijelit će po jedan Grand prix i posebno priznanje, svoje će presuditi i žiri kritike, a tu je i vrijedna nagrada FUJI u filmskom materijalu. Kao i svake godine i publika će glasanjem nakon projekcija birati svoga favorita koji će biti proglašen u nedjelju prije projekcije nagrađenih filmova. Sve projekcije su besplatne, a druženje, opuštanje i minglanje održavat će se u večernjim satima u prostoru kafića Teatra &TD, gdje će atmosferu zagrijavati neka od trenutno najtraženijih imena zagrebačke party scene. Za sve ostale informacije pratite službenu stranicu festivala, 25fps.hr.
Nema komentara.