Annie Hall
MGM / Continental film
Režija: Woody Allen
Scenario: Woody Allen, Marshall Brickman
Producent/i: Charles H. Joffe
Zemlja: SAD
Linkovi: imdb
Klasična romantična komedija sa Diane Keaton i Woodyem Allenom priča je o kompleksnom odnosu žene i muškarca.
Film prati različite žene koje prolaze kroz život vrsnog komičara s Manhattana Alvya Singera, (Woody Allen) sve dok ga najbolji prijatelj Rob ne upozna s Annie Hall (Diane Keaton), kojoj posvećuje punu pozornost. Riječ je o pomalo naivnoj, vrlo kompleksnoj osobi koja za život zarađuje pjevajući u noćnom klubu.
Alvy se odmah zaljubljuje u Annie, no njihov je odnos previše kompliciran za 'happily ever after' završetak. Nesuglasice, razlike i velikim dijelom njegova nesigurnost uzrok su propasti njihove veze nakon čega Annie napušta grad i odlazi u Los Angeles, gdje započinje novi život sa novim ljubavnikom. Tek tada Alvy shvaća što je izgubio te kreće u bitku za Annie.
Iako se po premisi čini sličnim toliko viđenom scenariju, Allenov film se po mnogočemu razlikuje od romantičnih komedija koje se danas štancaju kao na tekućoj vrpci. U čemu je čar morat ćete otkriti sami, a mi ćemo vas upozoriti da ćete osim vjerodostojnog prikaza zamršene veze imati prilike vidjeti cameo nastupe Paula Simona, Jeffa Godbluma, pa i Christophera Walkena u ulozi Annieinog psihotičnog brata.
'Annie Hall' je osvojila čak četiri Oscara, onaj za najbolji film, glumicu (Diane Keaton), režisera (Woody Allen) i originalni scenarij.
Moraš biti prijavljen/a!
definitivno najbolji allenov film
ingeniozno
Niti prvi, niti zadnji film koji se bavi temom povijesti jedne ljubavne veze, ali svakako onaj koji iskače; što onim woodyallenovskim šarmom, a što ingenioznošću samoga njega – Woodya.
U potpunosti izgrađeni likovi, sa svim svojim manama, onim nazovimo ih „prešutnim“ ljudskim stranama, i potpunom metamorfozama naslovljene junakinje samo su dio onoga što sačinjava potpunost.
Postmodernistički začini; postupka kratkog spoja između sastavnica umjetnost-život i film-svijet u produljenim scenama, točnije njihovim neočekivanim „nastavcima“ kako bi se recipijentu što bolje pojasnila apsurdnost situacije, te postupak prekinuta slijeda koji izaziva nužnost promjene recepcije naših gledateljskih navika namijenjene su zahtjevnijem recipijentu, a obojene allenovskim šarmom prihvatljive i svakom drugom.
Ali spomenute su isprepletene sa semantičkim poljem ljubavi i svega što ista nosi, od uspona do padova i konačnog kraha jedne ljubavne veze, kojim uz spomenuti allenovski šarm, film upotpunjuju i daju mu onaj završni ljudski štih s kojim se svi možemo poistovjetiti.
Topla ljubavna priča koja ne završava toplo, već neprikrivenom stvarnošću – krahom idealizirane ljubavne veze, ali na takav način da nam i dalje ulijeva dovoljnu dozu utjehe, kombinirana s izvrsnim filmskim znanjem (koje je pak kombinirano sa sveopćim poznavanjem umjetnosti) izvrstan je spoj realiziran u cjelovečernji film visoke kategorije.
Svakako pogledati!