Parfem - povijest jednog ubojice
Constantin Film / Blitz film i video
Režija: Tom Tykwer
Scenario: Andrew Birkin i Bernd Eichinger prema romanu Patricka Süskinda
Producent/i: Andrew Birkin, Bernd Eichinger i Martin Moszkowicz
Zemlja: Francuska, Španjolska, Njemačka
Linkovi:
službeni site
trailer
imdb
Jean-Baptiste Grenouille ima savršeni njuh i to ga čini odličnim parfemistom, ali da bi napravio savršeni miris fali mu ključni sastojak - mlade djevojke!
Pariz, 18. stoljeće. Jean-Baptiste Grenouille (Ben Whishaw) rođen je s neobičnim darom savršenog njuha. Kao siroče proživljava teško djetinjstvo. Jedino što ga zanima u životu je traženje dobrih mirisa, a ono što ga najviše pogađa je to što ne može uhvatiti i zadržati miris mlade žene. Uspijeva se zaposliti kod parfemista Giuseppea Baldinija (Dustin Hoffman) kojemu pomaže da napravi najbolje mirise na svijetu. Uskoro Grenouille napušta majstora i odlazi u potragu za savršenim parfemom, a da bi ga načinio postati će serijski ubojica mladih djevojaka...
Kada se pedesetih godina prošlog stoljeća Hollywood borio da zadrži gledatelje u kinu izumio je tehniku 'Smell-o-Vision', koja je omogućavala publici da u kinu osjeti onaj miris o kojem je riječ na filmu. Iako se od tog izuma odustalo, bio bi jako koristan na ovom filmu, koji pokušava dočarati iskustva čovjeka savršenog njuha.
Film je ekranizacija jednog od najuspješnijih romana na njemačkom jeziku, kojeg je 1985. napisao Patrick Süskind. Njegov 'Parfem' je 15 godina pokušavao ekranizirati ugledni scenarist i producent Bernd Eichinger, što mu je 2006. i uspjelo. Eichinger se već proslavio uspješnim ekranizacijama ('Ime ruže', 'Hitler - konačni pad') pa je i sad uspio osigurati vrhunsku produkciju (50 mil. eura). Pričalo se da su film trebali režirati Ridley Scott i Tim Burton (davno prije se interesirao i Stanley Kubrick), ali je na kraju izabran ugledni njemački redatelj Tom Tykwer.
Kritike se, kao i uvijek kada je riječ o ekranizaciji, uglavnom bave razlikama između kultnog djela i filma, pa se tako ističe da je lik Grenouillea u filmu prikazan simpatičnijim nego u knjizi. Kritičar 'Varietya' hvali film, ali ističe da je i previše vjeran knjizi, te da je previše vremena posvećeno liku Baldinija i da bi ga skraćivanje od 20 minuta poboljšalo, no njemački 'Mehrfilm' ga već svrstava među najbolje njemačke filmove svih vremena. Svi se slažu da je Ben Whishaw u ulozi šutljivog i opsjednutog Grenouillea napravio ulogu karijere.
Moraš biti prijavljen/a!
parfem
izvrstan film
Sasvim dobar film..odlicna ekranizacija istoimene knjige..pravo osvijezenje u svijetu filma!
Destilirati se moze sve
Parfem je dopadljiva, stravicna i romanticna oda cudnovatoj ljudskoj prirodi.
Eh... i jedna od rijetko dobrih ekranizacija knjige!
5
Savršeno bizarno, jedna od najbolji ekranizacija nakon dugo vremena,
definitivno za pogledat
parfem
ovako odlicna rezija,odlicne uloge i glume,odlicna dekoracija
to se traži!
svaki put kad ga pogledam sve mi je bolji i sve bolje miriše....ovaj bi film svi trebali pogledati.
odlična ekranizacija
odlična ekranizacija još bolje knjige. pročitati i pogledati.
4-5
Film je vrlo dobar i savršeno snimljen. Jedino što baca mrlju na ovaj fenomenalan uradak je onaj dio filma kad su ga trebali stavit na križ. A on stavi malo parfema na rubac i zamahne i puff svi seljani se zavole i počnu... ocjena: 4-5 ali te ocjene nema pa ću dati samo 5
Tykwer je napravio jako zanimljiv i napet film. Tykwer pozornost ponajviše posvećuje sitnim detaljima poput kaplice, odjeće itd. Kroz cijeli film se proteže kontrast između neodoljivog mirisa parfema i smrada sa ulica i ljudi. Po žanru osim trilera je svakako i fantastični film, po završetku. Završetak je posebno originalan, ali njega se ne treba gledati površinski već shvatiti simboliku kraja i simboliku bočice parfema. Parfem predstavlja ljubav koju Grenouille ne posjeduje. Tako na svaki predmet na koji stavi kap parfema postaje predmet ljubavi bar na trenutak. Kako je rekao Baldini- on omogućava da se svi ljudi osjećaju kao u raju, bar na tren. Pošto Grenouille nije bio shvaćen i voljen od okoline, polio se parfemom da bi ga ljudi bar na tren primjetili i osjetili neke osjećaje prema njemu. No kada su se Parižani zasitili mirisa, otišli su, a od Grenouillea je ostala jedna mrlja. Pored te mrlje su prolazili ljudi uopće se nepitajući što je to, nisu ga zamjećivali čime se vidi njegova malenkost. Film je vrlo realan na trenutke jezovit, a Whishaw me u jednom trenutku podsjetio na nikog drugog već dr. Lectera.
Pravo remek-djelo, sve preporuke.
Miriše na smrt ...
:)
Jako zanimljiv film mračne radnje smještene u mračno doba ...
Iako dugo traje znatiželja i zanimanje se kroz gledanje ne gubi, što se teško postiže. Poželite da barem na tren i vi možete imati tako jako osjetilo mirisa! Ovaj film ima tu moć da vas potpuno obuzme toliko da se gubite u njemu.
Večina filmova rađena po knjizi je dobra, pa tako i ovaj. Jedino što zamjeram ovom filmu i ujedno ono što mi je pokvarilo dojam je - kraj. Film jest nerealan s tim nekim savršenim mirisom i savršenim osjetilom, al kraj je definitivno previše nerealan ...
Svakako bih ga preporučila svima onima koje zanimaju malo drugačije tematike filmova.
Perfume
Brutalno,mračno i napeto.Parfem nije film za svakoga i definitivno ga ne bi preporučio osobama slabijega želuca. Genijalno,majstorki režirano remek djelo,Parfem je film samo za "odabrane" osobe.
Tykwer je zablistao, kao i uvijek. Glazba je u filmu odlična, a i glavni glumac Ben Whishaw nije za bacit!
genije i mrak
nijedno razdoblje ljudske povijesti nije bilo toliko krvavo i ksenofobicno koliko srednji vijek i rana stoljeca novog vijeka ( u koja spada i 18., odnosno stoljece u koje je smjestena radnja ovog trilera).
naturalisticki prikaz krajobraza i klime ondasnje europe (konkretno francuske), te izvitoperenih, konzervativnih i dogmama crkve zakrabuljenih karaktera (vecine) pucanstva i vlasti, glavni su aduti tog mracnog uratka.
glavni glumac iznimno je uvjerljivo portretirao opsesivan, zaludjen karakter monstruoznog ubojice, kroz film mu vjesto pridodajuci one "svjetlije ljudske osobine" poput idealizma i ceznuca, te ih zatim u fino iznijansiranom prijelazu stapajuci s tamom destruktivnosti i opsesivne neuroze, ne bi li u bizarnoj kulminaciji radnje stvorio cudoviste, monstruma ciji se slojevit karakter moze podjeliti u tri "mirisne note": prvu, najocitiju, sazdanu od krvolocnosti i opsesije, drugu, skoro jednako snaznu sa supstancom genijalnosti te trecu, koju mogu naslutiti samo "najbolji nosevi", a koju bih mogla nazvati - ceznjom za boljim, savrsenijim.
i naizad, da je ovakav lik prikazan u okruzju danasnjeg, liberalnijeg vremena, sve sto bi iz ovog filma moglo ispasti bio bi osrednji, mlakast trilercic s elementima fantastike, kakvog cesto mozemo vidjeti u kinima, a nikako snazno artisticko djelou kojemu se vjesto konfrontiraju paranoicno doba i nesputani genije.
i medjusobno unistavaju, naglasila bih, u bizarnom nadrealnom finisu, prozdiruci jedno drugo.
Slijedi svoj nos!
Nevjerojatno, to je jedna riječ koja može opisati ovaj film. Jasno je da postoje ljudi sa intenzivnim osjetilom njuha, a naš Ben Whishaw je imao nevjerojatan dar! Daj si zamislite da možete njuhom točno odrediti što netko radi 300 metara udaljen od vas?! Ludilo! A kraj filma je totalno prikladan. Mnogi su naviknuli na happy end priče i upravo su to i dobili (!). Sve što je Jean-Baptiste Grenouille htio je pretočiti istinsku ljubav i ekstazu u miris. Htjeo je ljudima dati ljubav i biti voljen. Želio je to tako jako da je jednostavno shvatio kako je prava ljubav iluzija i dopustio je da ga ta iluzija doslovno pojede. Kako se rodio tako je i umro, na najsmrdljivijoj tržnici u Francuskoj. Majka ga je porodila i odbacila kao vreču krumpira, a seljaci su ga riješili ko' jadnici gladni krumpira. Sve to iz ljubavi!
Parfem - povijest jednog ubojice
Sviđa mi se film i jako je dobro zamisljen, ali kraj (kada Jean-Baptiste Grenouille pojedu) mi se čini prebrz i jako je nerealan za razliku od cijeog filma koji je realan i moguc.
Kvalitetna provokacija
Budući da nisam pročitao knjigu pristupio sam ovom filmu poptumo otvoreno bez velikih očekivanja, ali i bez unaprijed postavljenih zahtjeva.
Na kraju dojma sam da se radi o veoma dobrom povijesnom trileru koji kao cjelina dobro funkcionira, iako sam kraj filma je poprilično neobičan i teatralan, te više sliči nekoj kazališnoj predstavi. Prva stvar koju bih izdvojio je da se odmah iz početnih scena (kao i iz cijelog filma) vidi da se radi o europskoj a ne američkoj produkciji, jer ovakav tip filma u SAD-u sigurno ne bi prošao (osim možda da ga je svojevremeno režirao veliki Kubrick koji je navodno bio za to zainteresiran). Druga stvar vrijedna isticanja je odlično prikazana atmosfera razdoblja koji se opisuje u filmu, a pogotovo siromašnih kvartova i ljudi. Uvodna scena kada se opisuje rođenje glavnog junaka mi je jedna od boljih u filmu, a sve je tako besprijekorno odvratno prikazano da gledatelj skoro može osjetiti smrad i prljavštinu koja je tada vladala.
I treća stvar koja je vrijedna spominjanja je odlično odrađen glumački posao relativno nepoznatih glumaca, a pod tim mislim na mladog Ben Whishawa u naslovnoj ulozi koji je odlično poretretirao ubojicu i njegovu opsjednutost mirisima. Veterani poput Rickmana i Hoffmana su standardno kvalitetno odradili svoj posao, ali njihova uloga, mislim da je prvenstveno bila da se privuče što više američkih gledatelja.
I na kraju istaknuo bih još famozne završne scene orgija i kanibalizma. Iako su me poprilično iznenadile, nisu me previše šokirale ako se u obzir uzme cijeli film i u ako se u tom kontekstu promatraju.
Film zato ocjenjujem sa vrlo dobrim, jer se radi o solidnom, iako prilično neobičnom uratku.
Tykwer rastura!!!!
Teško je naći prave riječi da bi se opisao ovaj predivan film. Originalan je, istodobno poetičan i morbidan i sve to upakirano u odličnu Tomovu režiju i briljantne glavne glumce ( pogotovo Whishaw i Rickman). Rekonstrukcija vremena je nadrealna i neviđena na filmu. Super je i to što se film može tumačiti na razne načine. Čak mi je bilo i žal kad je film završil koliko je dobar. Jedino kaj me najviše smeta je izostanak ovog filma na ovogodišnjim nominacijama za oscara jer se radi o jednom od najboljih filmova 2006. Jedva čekam sljedeći Tykwerov film!!!!!!!
extra
dobar film ,
parfem
vrlo opipljivo prikazuje ono vrijeme nehigijene, smrada i prljavosti.
u tom kaosu se pojavi on koji živi zbog mirisa.ja ga shvaćam.
samo kaj onda nije mogao reć curama: dajte se skinite i dajte mi da vas ogulim i dajte mi svoju kosu.jer bi efekt bio isti i da ih nije ubio.
film je baš sočan.
jednako sočan kao i film čokolada.
skoro da možeš osjetiti mirise preko ekrana.
Miomirisno!
Jaaako dobar film, a o uvodnoj sceni samo jedna riječ: odvratnofenomenalna! Jedan od ponajboljih filmova ove godine.
Jedina mala zamjerkica: na početku filma je premlaćen u zatvoru, na kraju je netaknut?! Ali, nemojmo sitničariti...