Canneska šaputanja
Režite nas ako na Cannesu neće biti Sofije Coppole, mlađeg Kaurismakija i Almodovara, za sve ostale ne garantiramo. Evo popisa.
Do zaključenja liste filmova koji će se ove godine natjecati na Cannesu ima još mjesec dana, a zasad je sigurno samo da će 'The Da Vinci Code' Rona Howarda otvoriti festival 17. svibnja, te da će u sklopu popratnog programa 'Un Certain Regard' biti prikazan omnibus redateljskih veličina 'Paris Je T'Aime'. Ipak, dok se 20. travnja ne objavi službena lista, zagrijat ćemo vas popisom potencijalnih kandidata.
Iako se govorkalo da Sofia Coppola namjerava svoju povijesnu dramu 'Marie – Antoinette' s Kirsten Dunst u naslovnoj ulozi premijerno prikazati u rujnu na Mostri, gotovo je sto posto sigurno da će s njom izaći upravo na Cannesu. Među natjecateljima naći će se i Aki Kaurismaki, stari canneski mačak koji je 2002. ponio kući Grand Prix za svog 'Čovjeka bez prošlosti', a ove se godine natječe sa 'Lights in the Dusk', zadnjim dijelom svoje finske trilogije. Almodovar će se publici predstaviti sa svojim najnovijim uratkom 'Volver' s Penelope Cruz u naslovnoj ulozi.
Selektori navodno još nisu pogledali 'The Caiman' Nannija Morettija koji je Palmu dobio 2001. za 'The Son's Room'. Morettijev film je priča o 'podvizima' talijanskog medijskog mogula i premijera Silvia Berlusconija, a oni koji su film pogledali na nedavnoj talijanskoj premijeri uvjereni su da će ući i u cannesku kompeticiju. Francuski se naslovi, već tradicionalno, izabiru posljednji, a šuška se da je 'Selon Charlie' Nicole Garcie jedan od zihera, kao i 'Babel' Meksikanca Alejandra Gonzaleza Inarritua.
Manje je sigurno da će eksperimentalni nenarativni uradak Davida Lyncha 'Inland Empire' biti na listi jer film, navodno, još nije gotov, iako mnogi spekuliraju da se radi o blefu starog majstora. Možebitni su i 'Pan's Labyrinth', priča o pozadini fašističkog režima u ruralnoj Španjolskoj 1944. Guillerma Del Tora, zatim 'The Climate' turskog redatelja Nurija Bilge Ceylana čiji je 'Distant' osvojio Grand Prix 2003, te 'Shortbus', njujorška priča o vezama viđena kroz prizmu seksualnosti i umjetnosti Johna Camerona Mitchella ('Hedwig and the Angry Inch').
Od Britanaca, tu su Ken Loach sa 'The Wind That Shakes the Barley', kontroverznom pričom s početka 20. stoljeća o republikancima u Irskoj, te Steven Frears s TV filmom 'The Queen', a možebitni Azijati na Cannesu su Koreanac Joon Ho Bong sa svojim horror sf-om 'The Host', te Jong Bin Yoon sa svojim 'Unforgiven'.
U animiranoj konkurenciji navodno bi se mogla naći srednjovjekovna arapska priča Francuza Michela Ocelota 'Azur and Asmar', satirički crtić za odrasle 'Snow White, the Sequel' Belgijanca Piche koji se u Canneskoj kompeticiji našao još 1980. sa svojim crtićem 'The Missing Link'. Prvi danski manga uradak 'Princess' Andersa Morgenthalera o svećeniku i kćeri porno zvijezde koji se bacaju u misiju uništenja porno materijala naći će se u popratnom programu.
Nema komentara.