Wongove Borovnice otvorile Cannes!
Ne bi se Cannes feštom zvao da nije kineskog majstora drame Wong Kar Waija. Ove godine, osim što je otvorio festival, nosi i rođendanski poklon.
2003., Wong Kar Waijev '2046'. stigao je na 60. Cannes u pratnji policije - s danom zakašnjenja. To samo po sebi ne bi bilo toliko problematično da upravo tom filmu te godine nije pripala čast da otvori feštu na Croisetti. Zato se ove godine, još od dana kad je objavljeno da je počasno mjesto otvarača pripala novom Wongovom filmu 'My Blueberry Nights' u Cannesu puhalo i na hladno.
Problema nije bilo - film je ispečen cijela dva dana prije premijere i, zajedno s redateljem koji je na Rivijeri toliko udomaćen da ga u omiljenom kineskom restoranu već čeka prostrt stol, stigao na vrijeme. Stari canneski mačak, Kar Wai je 1997. postao prvi Kinez kojemu je pripala Zlatna Palma za najboljeg redatelja i to za metafizičku gay romansu 'Happy Together'. 2000 godine je tamo promovirao 'In the Mood For Love, 2004. film '2046'., prošle je godine predsjedavao žirijem, a ove godine, osim što je njegov 10 mil $ težak 'My Blueberry Nights' otvorio feštu, ima i specijalni poklon Cannesu za 60 rođendan, pis u omnibusu 'To Each His Cinema' koji su šef Cannesa Gilles Jacob i umjetnički direktor Thierry Fremaux priredili, a o kojem smo vas izvijestili ovdje.
Deset milijuna $ težak otvarač Cannesa - 'My Blueberry Nights' dosta je netipičan za Wonga: Film ceste i to na engleskom jeziku. U njemu junakinja slomljena srca - Elizabeth (igra je debitantica Norah Jones) traži pravu ljubav na proputovanju kroz Ameriku i na tom putu - od New Yorka do Kalifornije susreće vlasnika njujorškog kafića Jeremya (Jude Law) s kojim dijeli ljubav prema piti od borovnice, te kasnije i cijelu plejadu čudnih likova među kojima i Rachel Weizs i Davida Strathairna ('Divlja rijeka', 'Laku noć. I sretno'). Poznanstvo s vlasnikom kafića je, čini se, najznakovitije jer junakinja upravo s njim u filmu izmjenjuje, da parafraziramo Dr Strangelovea - dragocjene tjelesne tekućine/NASLOVNA/. Zanimljivo je da je Jonesova za ulogu odabrana 'na neviđeno'. Redatelj je naime, čuvši na radiju njen baršunasti alt zaključio kako je ona savršena za ulogu žene slomljena srca. Kad je novinar Hollywood Reportera upitao Wonga na što se zapravo odnosi naslov filma, ovaj je duhovito odgovorio kako metafore nema - značenje naslova je doslovno, film priča upravo o onome što kaže i naslov.
Film je, saznajemo iz intervjua, začet jer je Wong, potrošivši 5 godina na '2046' (finale TRILOGIJE koju čine 'Days Of Being Wild' i fenomenalni 'In the Mood For Love') odlučio raditi nešto drugačije, a i htio je snimati u Americi. Promjena nije donijela samo novo radno okruženje i novu nadu - Norah Jones za koju Wong kaže kako se od nje u glumačkom smislu može mnogo očekivati, već i novog direktora forografije Dariusa Khondjia. Dosadašnji Kar Waijev majstor Chris Doyle i Khondji su sušta suprotnost, kaže redatelj, 's Kondhjijem se može popiti čaj' (svi koji su imali prilike vidjeti ili porazgovoriti s Doyleom na One Takeu jasno je o čemu se radi). Premda je htio raditi nešto drugačije, nije se puno odmaknuo od prijašnjeg s obzirom na samu priču. Scenarij 'Borovnice' napisao je zajedno s Lawrenceom Blockom, a inspiriran je kratkišem s Maggie Cheung i Tony Leungom koji je Kar Wai snimio kao dodatak za 'In the Mood For Love' i prikazao ga u Cannesu 2001.
Američka distribucija povjerena je Weinsteinima koji su pod etiketom Rolling Thunder zajedno s Tarantinom distribuirali 'Chungking Express' (1994.) i otvorili Wongu vrata američkog tržišta. S tim je Wong bio zadovoljan, pa nema razloga da im se ponovno ne ukaže povjerenje. A je li s 'pitom od borovnice' zadovoljna kritika, provjerite na Varietyu i Cinematicalu.
I bez Cannesa i kritike, kultni Kinez ima dosta posla. Obećao je do predstojeće Mostre isporučiti 'Ashes of Time Redux', remake vlastite lirske borilačke akcije iz 1994. koji je upravo otkupio Sony Pictures Classics, još je aktualan i film o Bruce Leeju, točnije o njegovom majstoru Yip Manu kojeg smo najavili ovdje, a 'Lady From Shangai' s Nicole Kidman uskoro kreće u produkciju. Triler težak 30 mil $ trebao je biti snimljen čak i prije 'My Blueberry Nights' koji s potonjim dijeli produkcijske kuće - Wongov Jet Tone i Block 2 i francuskog distributera - StudioCanal, no Kidmaničin pretrpani raspored je to onemogućio. Priča je, pisali smo ovdje, smješena u 30-te godine prošlog stoljeća, a Kidman glumi ženu iz Šangaja (Wongovog rodnog grada) koja se upušta u avanturu s opasnim špijunom. Osim naslova, uz istoimeni film Orsona Wellesa iz 1947., veže ga i scenarij koji je preuzet, kao i Wellesov iz romana Sherwooda Kinga 'If I Die Before I Wake'. Snimat će se u Rusiji i Kini.
Problema nije bilo - film je ispečen cijela dva dana prije premijere i, zajedno s redateljem koji je na Rivijeri toliko udomaćen da ga u omiljenom kineskom restoranu već čeka prostrt stol, stigao na vrijeme. Stari canneski mačak, Kar Wai je 1997. postao prvi Kinez kojemu je pripala Zlatna Palma za najboljeg redatelja i to za metafizičku gay romansu 'Happy Together'. 2000 godine je tamo promovirao 'In the Mood For Love, 2004. film '2046'., prošle je godine predsjedavao žirijem, a ove godine, osim što je njegov 10 mil $ težak 'My Blueberry Nights' otvorio feštu, ima i specijalni poklon Cannesu za 60 rođendan, pis u omnibusu 'To Each His Cinema' koji su šef Cannesa Gilles Jacob i umjetnički direktor Thierry Fremaux priredili, a o kojem smo vas izvijestili ovdje.
Deset milijuna $ težak otvarač Cannesa - 'My Blueberry Nights' dosta je netipičan za Wonga: Film ceste i to na engleskom jeziku. U njemu junakinja slomljena srca - Elizabeth (igra je debitantica Norah Jones) traži pravu ljubav na proputovanju kroz Ameriku i na tom putu - od New Yorka do Kalifornije susreće vlasnika njujorškog kafića Jeremya (Jude Law) s kojim dijeli ljubav prema piti od borovnice, te kasnije i cijelu plejadu čudnih likova među kojima i Rachel Weizs i Davida Strathairna ('Divlja rijeka', 'Laku noć. I sretno'). Poznanstvo s vlasnikom kafića je, čini se, najznakovitije jer junakinja upravo s njim u filmu izmjenjuje, da parafraziramo Dr Strangelovea - dragocjene tjelesne tekućine/NASLOVNA/. Zanimljivo je da je Jonesova za ulogu odabrana 'na neviđeno'. Redatelj je naime, čuvši na radiju njen baršunasti alt zaključio kako je ona savršena za ulogu žene slomljena srca. Kad je novinar Hollywood Reportera upitao Wonga na što se zapravo odnosi naslov filma, ovaj je duhovito odgovorio kako metafore nema - značenje naslova je doslovno, film priča upravo o onome što kaže i naslov.
Film je, saznajemo iz intervjua, začet jer je Wong, potrošivši 5 godina na '2046' (finale TRILOGIJE koju čine 'Days Of Being Wild' i fenomenalni 'In the Mood For Love') odlučio raditi nešto drugačije, a i htio je snimati u Americi. Promjena nije donijela samo novo radno okruženje i novu nadu - Norah Jones za koju Wong kaže kako se od nje u glumačkom smislu može mnogo očekivati, već i novog direktora forografije Dariusa Khondjia. Dosadašnji Kar Waijev majstor Chris Doyle i Khondji su sušta suprotnost, kaže redatelj, 's Kondhjijem se može popiti čaj' (svi koji su imali prilike vidjeti ili porazgovoriti s Doyleom na One Takeu jasno je o čemu se radi). Premda je htio raditi nešto drugačije, nije se puno odmaknuo od prijašnjeg s obzirom na samu priču. Scenarij 'Borovnice' napisao je zajedno s Lawrenceom Blockom, a inspiriran je kratkišem s Maggie Cheung i Tony Leungom koji je Kar Wai snimio kao dodatak za 'In the Mood For Love' i prikazao ga u Cannesu 2001.
Američka distribucija povjerena je Weinsteinima koji su pod etiketom Rolling Thunder zajedno s Tarantinom distribuirali 'Chungking Express' (1994.) i otvorili Wongu vrata američkog tržišta. S tim je Wong bio zadovoljan, pa nema razloga da im se ponovno ne ukaže povjerenje. A je li s 'pitom od borovnice' zadovoljna kritika, provjerite na Varietyu i Cinematicalu.
I bez Cannesa i kritike, kultni Kinez ima dosta posla. Obećao je do predstojeće Mostre isporučiti 'Ashes of Time Redux', remake vlastite lirske borilačke akcije iz 1994. koji je upravo otkupio Sony Pictures Classics, još je aktualan i film o Bruce Leeju, točnije o njegovom majstoru Yip Manu kojeg smo najavili ovdje, a 'Lady From Shangai' s Nicole Kidman uskoro kreće u produkciju. Triler težak 30 mil $ trebao je biti snimljen čak i prije 'My Blueberry Nights' koji s potonjim dijeli produkcijske kuće - Wongov Jet Tone i Block 2 i francuskog distributera - StudioCanal, no Kidmaničin pretrpani raspored je to onemogućio. Priča je, pisali smo ovdje, smješena u 30-te godine prošlog stoljeća, a Kidman glumi ženu iz Šangaja (Wongovog rodnog grada) koja se upušta u avanturu s opasnim špijunom. Osim naslova, uz istoimeni film Orsona Wellesa iz 1947., veže ga i scenarij koji je preuzet, kao i Wellesov iz romana Sherwooda Kinga 'If I Die Before I Wake'. Snimat će se u Rusiji i Kini.
Nema komentara.