Okršaj velikana u Cannesu
Puno renomiranih redatelja, malo filmskih zvijezda – to je sažetak prve polovice ovogodišnjeg festivala u Cannesu.
Filmski can-can u Canessu traje već tjedan dana pa je red da podvučemo crtu, zbrojimo i oduzmemo što se do sada sve moglo vidjeti. Nažalost, ne nalazimo se na mjestu događaja, ali zato rado prenosimo utiske renomiranih svjetskih agencija.
U utrci za Zlatnu Palmu istaklo se nekoliko filmova. Jedan od njih je 'Bright star', biografska drama o ljubavi pjesnika Johna Keatsa i djevojke koja mu je bila susjeda. Nježna ljubavna priča u režiji Jane Campion (prve redateljice koja je osvojila Zlatnu palmu) posebno se istakla dojmljivim glumačkim ostvarenjima i kemijom između glavnih glumaca.
Mnogo hvale pobrala je i francuska zatvorska drama 'Un Prophet' u režiji Jacquesa Audiarda. Priča prati kriminalca koji u zatvor stiže kao nepismeni 19-godišnjak bez prijatelja i bez nade, a zatim se svojim vještinama i hrabrošću probija u zatvorskoj hijerarhiji.
'Un Prophète', trailer
'Looking for Eric' Kena Loacha /naslovna/ u kojem glumi i bivši nogometaš Eric Cantona proglašen je savršenom gorkom komedijom. Priča se vrti oko nervoznog poštara na rubu živčanog sloma kojemu Cantona postaje svojevrsni duhovni iscjelitelj.
Po prvi puta u povijesti Cannes je otvorio jedan animirani film – bila su to Pixarova 'Nebesa' snimljena u 3D tehnici. Očekivano, proglašena su čudom animacije, a pohvaljena je i topla priča koja ostaje u okvirima obiteljskog filma, ali ima mnogo podjednako začudnih i realističnih trenutaka.
Najviše sablazni – također posve očekivano – izazvao je 'Antikrist' Larsa Von Triera, okarakteriziran kao čista provokacija. Puno nasilja, seksa i samoozljeđivanja trebalo je poslužiti u svrhu ironičnog prikaza psihoseksualnih trauma jednog para (Willem Dafoe i Charlotte Gainsbourg) koji oplakuje smrt djeteta. Ali… nije tako shvaćeno. Na novinarskoj projekciji film je izviždan, što nije spriječilo Von Triera da se pohvali kako je on 'najveći redatelj na svijetu'.
Mlaki prijem imala je 'konroverzna' kineska homoseksualna drama 'Spring Fever' redatlja Lou Yea, koja je snimljena usprkos strogim kineskim moralnim zakonima i bez odobrenja njihovih nadležnih državnih organa. Slično je prošao i Ang Lee i njegov 'Taking Woodstock', kojem je kritika kao najveću zamjerku istakla što je jedan buntovni povijesni trenutak prikazao na vrlo konvencionalan i pomalo konzervativan način. Podijeljene reakcije bile su i na 'Tetro' Francisa Forda Coppole, prikazan izvan konkurencije. Od te obiteljske sage očekivalo se da barem bude na tragu velikih 'Kumova', ali očito nije – proglasili su je prekrasno snimljenom, ali delirično dramtičnom i previše intimističkom.
Zbog recesije i sveopće štednje mnogi studiji nisu ove godine u Cannes poslali velike zvijezde i promidžbenu mašineriju, ali se ipak očekuje da će druga festivalska polovica biti uzbudljivija. Očekuju se premijere novog Almodovarovog i Tarantinovog filma na kojima bi se trebali pojaviti Penelope Cruz i Brad Pitt, a očekuju se i Paris Hilton i Robert Pattinson. Dosada je glavna zvjerka bila Mariah Carey, što je samo po sebi dovoljno tužno. Obzirom da ako nema zvijezda, nema ni tračeva - sočniji izvještaj očekujte drugog puta.
Nema komentara.