Zlatna palma Bijeloj vrpci
Stari canneski vukovi mijenjaju dlaku, ali ne i ćud: Tarantino je brbljav, Gaspar Noe šokantan, a Almodovar melodramatičan.
Michael Haneke konačno je osvojio glavnu nagradu Cannesa! Njegovoj 'Bijeloj vrpci' ('Das Weisse Band') Zlatnu palmu dodijelio je međunarodni žiri na čelu s Isabelle Huppert. Film sniman crno-bijelom tehnikom govori o zagonetnim događajima u jednom njemačkom selu 1913. Autor sam kaže da je filmom pokušao odgovoriti na drevno pitanje o nastanku Zla, zbog čega je vjerojatno za junake odabrao djecu koja će odrasti u glavne protagoniste nacističkog doba.
Nagradu za najboljeg redatelja dobio je Filipinac Brillante Mendoza za naturalistički 'Kinatay', iako je ugledni kritičar Roger Ebert praktički proglasio ovaj film za 'najgorim u povijesti Cannesa'. Najbolji scenarist je Kinez Mei Feng za scenarij 'Proljetne groznice' ('Spring Fever'), a Grand prix žirija dobio je Jacques Audriard za 'Proroka' ('Un Prophete').
Isječak iz 'Bijele vrpce' Michaela Hanekea.
Tarantinov novi film 'Inglourious Basterds' podijelio je mišljenja, ali čaki i oni koji su kritizirali film zbog Tarantinovog uobičajenog stila (brbljavi likovi, 'stripovsko' nasilje) morali su priznati da je Christopher Waltz genijalno odglumio SS-ovog časnika, pa je on posve zasluženo dobio počasti kao najbolji glumac.
Najboljem glumicom proglašena je Charlotte Gainsbourg koja je u 'Antikristu' Larsa Von Triera šokirala publiku sakaćenjem genitalija, a na dodjeli nagrada je jako nahvalila redatelja. Nakon Larsa Von Triera, još jedan kultni redatelj je razbjesnio dio publike i kritike svojim novim filmom. Gaspar Noe, poznat po šokantnoj drami 'Nepovratno', a i u 'Enter the Void' bavi se smrću i zagrobnim životom, i to na inovativni način. Njegova subjektivna kamera prati junaka dok se drogira i kada je na samrti, a kamera zalazi i u nebo i u WC školjku. Noe je svoj film opisao citirajući Douglasa Sirka: 'Da bi napravio dobru melodramu, trebaju ti sperma, krv i suze'.
Teaser za 'Enter the Void' Gaspara Noea.
Smrt je neizostavni motiv i filmova Terryja Gilliama, a u njegovom 'Imaginariju doktora Parnassusa' najviše upada u oči nastup Heatha Ledgera koji je umro prije završetka snimanja. Zato je redatelj njegov lik transformirao uz pomoć 3 nova glumca (Jude Law, Colin Farrell i Johnny Depp), a iako kritike baš i nisu pozitivne, znalci znaju da Gilliam ionako radi neobične filmove koji nisu za svakoga.
Film Pedra Almodovara 'Slomljeni zagrljaji' ('Los abrazos rotos') je noirovska ljubavna priča s Penelope Cruz, a i oni koji vole i oni koji ne vole slažu se da u filmu nema previše novog, već samo 'reciklira' svoj stari stil.
Za kraj da još dodamo da je Alain Resnais dobio nagradu za životno djelo, a Andrea Arnold ('Akvarij') i Park Chan-Wook ('Žeđ') podijelili su nagradu žirija. Najbolji kratkometražni film je portugalski 'Arena' Joaoa Salavize, a Zlatnu kameru za najbolji debitantski film osvojio je Australac Warwick Thornton za film o Aboridžinima 'Samson i Dalilah'. Popis svih nagrada Cannesa možete pogledati na linku ovdje.
Nema komentara.