Can Can Cannes 2 - Dugometražni
Home      Vijesti      Filmski      Dugometražni      Can Can Cannes 2

Can Can Cannes 2

Iako izvještaj nije od A do Ž, jerbo je festival na polovici i do Ž se još nije ni stiglo, nudimo vam generalni pregled. Što se gledalo i što kaže filmska svita...

m.n. 16.05.2005 0 komentara

Can Can Cannes 2

Festivalski ćemo report započeti s činjenicom da su tri filma tj. redatelja uključujući i 'The Three Burials of Melquiades Estrada' redateljski debi Tommya Lee Jonesa isključena iz utrke Camere d'Or. Razlog diskvalifikaciji bila je činjenica da su uz Jonesa Jamesa Marsha ('The King') i Karin Albou ('Le Petite Jerusalem') već snimali za televiziju što je protivno pravilima Camere d'Or koja okuplja samo redatelje debitante. No, za Jonesa to i neće biti tako strašno – odmah se iz Camere d'Or prebacio na Palmu d'Or. Nije važno sudjelovati, važno se natjecati.

Spomena je vrijedna činjenica da je u četvrtak prikazan i novi film Woodya Allena, krimić 'Match Point', a osim što ga je publika, ali i kritika vrlo lijepo prihvatila, Woody je hvalio sivo londonsko nebo i sreću oko snimanja dok je Scarlett Johansson novinske natpise da je Woodyeva nova muza - odbila.

Tog istog dana posebnu je pažnju zaslužio film japanskog redatelja Masahira Kobayashia 'Bashing' koji je adaptacija istinite tabu priče. Glavna je protagonistica filma mlada djevojka Yuko koja se nakon zarobljeništva na Srednjem Istoku vraća u Japan. Njezin se povratak smatra ponižavajućim tako da si njezini zemljaci vrijeđanje, fizičko maltretiranje i uznemiravanje telefonom uzimaju za svako pravo.

Scena iz filma 'Midnight Movies' Stuarta Samuelsa

Petak 13. obilježen je dokumentarcem Stuarta Samuelsa, 'Midnight Movies: From the Margin to the Mainstream', koji se bavi kultnim statusom šest niskobudžetnih naslova (El Topo, Night of the Living Dead, The Harder the Come, Pink Flamingos, Rocky Horror Picture Show, and Eraserhead) koji su nakon ponoćnih premijera tijekom sedamdesetih transformirali granice snimanja i gledanja filmova, bespovratno mijenjajući ideje o lošem ukusu i tabuima. Iako je doc izvan konkurencije, mnogi su se filmaši rado prisjetili pionirskog razdoblja sedamdesetih, a George A. Romero koji je bio dio tog pokreta je u Cannes donio i 20-minutni isječak svog novog filma 'Land of the Dead'.

Nakon dosadašnjih projekcija najviše je komentara i prašine otišlo na račun austrijskog redatelja Michaela Hanekea koji se ove godine predstavio naslovom 'Cache' (iliti 'Hidden'). Glavnu junakinju uznemirujuće psihološke drame glumi Juliette Binoche, a radnja je u neku ruku lynchovska – inače mirna obitelj počinje primati svoje snimke koje je očito snimio netko s ulice, a s vremenom one postaju sve osobnije i osobnije te sve više prijeteće... Reuters naglašava da su novinari na konferenciji Hanekeu otvoreno priznali da gledanje njegovog filma nije najsjajnije iskustvo, na što je Haneke samo trljao ruke, govoreći da se čovjek ponekad mora suočiti s vlastitim demonima.

Malo kože iz 'Batalla en el Cielo'

'Batalla en el Cielo' meksičkog redatelja Carlosa Reygadasa još je jedan naslov iz konkurencije koji je svima punio usta. Ljudi su doslovno zviždali na press-screeningu. No, ovaj put je razlog puno prozaičniji – eksplicitan seks dvoje pretilih ljudi dovoljan je za epitete kontroverznog. Reygadas je kasnije izjavio da mu je bio cilj snimiti film koji bi bio antiteza pornografiji i svakodnevnim reklamama koje obiluju ljepotanima. Zbog tih je razloga za glavne uloge unajmio amatere koji su u estetskoj srednjovječnosti te gledateljima unatoč teške radnje pod nos gura i činjenicu da su glavni junaci ružni.

Cannes je kao što vidite, unatoč 58-godišnjici, još uvijek spreman uzdrmati nekoliko guza. Tirada je tek stigla na pola puta, George Lucas je prikazao svoje 'Star Wars'-e, Natalie Portman je ćelava (naslovna), sisa Sophie Marceau obilježila je photo call i bila glavna vijest na gotovo svim tv postajama, Catherine Denevue prigovorila je redateljima na inzistiranju na golotinji dok je njena kolegica i vršnjakinja koja protiv golotinje nema baš ništa, Charlotte Rampling prigovorila okrutnom američkom beauty sistemu, a Hiltonica je Paris i s ove strane oceana glavna maca za kojom trče svi novinari..... 

Lijepa Sophie...

Komentari

Nema komentara.