Vikend u planinama
Dok se za vikend većina ljudi odmarala od napornog tjedna, u Park Cityu su filmaši radili punom parom.
Okosnica svih događanja bilo je prikazivanje brojnih filmova u natjecateljskom i neslužbenom dijelu programa, ali ipak se, ponovno, najviše prašine uskovitlalo oko novca. Kino-distributeri su povadili svoje čekovne knjižice i bacili se na najzanimljivije filmove na festivalu.
Sony je izvojio svoticu za film koji je otvorio festival - 'Riding Giants', a Fokus Features su kupili 'The Motorcycle Diaries' koji su kronika Che Guevaraine odiseje na motociklima po Južnoj Americi.
Miramax i Fox Searchlight udružili su se u kupovini romantične komedije 'Garden State' redatelja Zacha Braffa. Sam Braff glumi glavnu ulogu u ovoj priči o otupjelom glumcu koji se iz LA-a vraća u rodni New Jersey na majčin sprovod. Iako je pomalo čudnjikav, film je odmah osvojio simpatije publike na Sundanceu.
Partnerstvo Miramaxa i Foxa je neobično s obzirom da distributeri uglavnom sami posjećuju i kupuju filmove na festivalima. Studiji se pak često udružuju kako bi smanjili rizik u financiranju velikih produkcija pa je tako ovo partnerstvo nastalo iz istih razloga, ali zbog jednog nezavisnog filma.
Zanimljivo je i da je ove godine Sundance zadesio pravi boom kanadskog filma. Čak se 19 kanadskih filmova prikazuje na festivalu, a to je više nego ikada dosada. Organizatori festivala su pokrenuli poseban program pod nazivom 'Canadian Aboriginal Shorts' u sklopu kojeg se prikazuju spomenuti filmovi.
Publiku je uvelike zaitrigirao film 'Super Sized Me', debitantski rad redatelja Morgana Spurlocka u kojem istražuje američku opsesiju fast foodom i prejedanjem. Sam redatelj prošle je godine izveo mali test jedući za svaki obrok hranu iz McDonald'sa te se strašno udebljao. Njegovou premijeru (i vidno mršavijega redatelja) pratila je reklamna kampanja u kojoj se s plakata smiješi lik sličan maskoti McDonald'sa samo što je ovaj klaun mnogo, mnogo deblji.
Zanimljivo je bilo i na premijeri dokumentarca redateljice Gini Reticker, 'In the Company of Woman', koji govori o doprinosu žena u svijetu nazavisnog filma. Film započinje kontroverznom scenom u kojoj djevojčica kupuje svoj prvi grudnjak.
Ipak, od prvog grudnjaka puno je kontroverznija druga knjiga Petera Biskinda 'Down and Dirty Pictures' koja je izašla tjedan dana prije započinjanja Sundancea. Knjiga razotkriva tajne nezavisnog filmaštva i za njegovu dekadenciju poprilično izravno optužuje i Sundance i Roberta Redforda. Vjerojatno zbog pojedinih tvrdnji u toj knjizi, Redford sve dane festivala naglašava dostignuća i doprinose Sundancea u svijetu nezavisnih produkcija, ali i priznaje kako su "otvoreni duh i raznovrsnost festivala doprinjeli njegovoj komercijalizaciji".
Biskind je podijelio filmaše na one koji se slažu s njim i na svoje ogorčene neistomišljenike. A publiku Sundancea su podijelili filmovi 'Chrystal' i 'Primer'. Ray McKinnononova drama 'Chrystal' je mračna priča o bivšem zatvoreniku (glumi ga Billy Bob Thornton) koji traži oprost od svoje žene koju je osakatio i sina kojeg je ubio u prometnoj nesreći prije 20 godina. Film 'Primer' Shanea Carrutha proglašen je 'preambicioznim', a govori o znanstvenicima koji su izumili stroj koji im može dati što god požele. Mnogo intelektualnih dijaloga i stručni žargon očigledno se nisu svima svidjeli.
Malu neugodnost doživjela je i holivudska zvijezda Aston Kutcher čiji je film 'The Butterfly Effect' premijerno prikazan izvan službenog dijela programa. Naime, Kutcher se na premijeri pojavio odjeven poput trapera, u bundi i jeansu, s raskošnim kaubojskim šeširom na glavi. Publika, uglavnom odjevena u skijaška odijela, zbunjeno ga je gledala dok je pokušavao objasniti kako je mislio da će svi biti odjeveni u stilu filma 'Butch Cassidy i Sundance Kid'.
Nema komentara.