John Woo
Azijski Scorsese. Filmovi su mu prepoznatljivi po korištenju slow-motiona, brzih izmjena kadrova i briljantno koreografirane akcije kojoj suprotstavlja laganu glazbu u pozadini
Rođen je u Kini, ali roditelji mu bježe pred komunizmom i sklanjaju se u Hong Kong tri godine nakon Johnova rođenja. Wooovi su bili prilično siromašna obitelj. Nakon očeve hospitalizacije radi tuberkuloze, malog Wooa odgaja majka koja ga prva upoznaje s kinematografijom. Opčinjava se američkim mjuziklima i filmovima francuskog Novog vala, a Jean-Pierre Melville vrši na njega najveći utjecaj. Sa 16 godina, nakon očeve smrti, Woo biva primoren napustiti školu. Posao dobiva u časopisu The Chinese Student Weekly, a teoriju filma uči čitajući knjige koje nalazi u lokalnoj knjižnici. Pod utjecajem zapadne kinematografije, Woo je bio prilično razočaran honkoškom filmskom industrijom te 1968. odlučuje stvarati vlastite filmove. Do kraja desetljeća, nakon nekoliko snimljenih kraćih filmova, dobiva posao asistenta produkcije i supervizora scenarija u filmskom studiju 'Cathay'. Do ranih sedamdesetih postaje pomoćnik režisera u 'Shaw Brothers Studios'. Istovremeno, veliku inspiraciju crpi iz radova američkih velikana Sama Peckinpaha i Stanleya Kubricka. Hipnotičko nasilje njihovih radova ostavilo je traga u njegovu kreativnom razmišljanju. Velik utjecaj imao je i njegov mentor u studiju, Chang Che, režiser borilačkih vještina, stvarajući emotivne i ekspresivne akcijske scene. Uskoro od 'Golden Harvest Studiosa' dobiva ponudu režirati svoj prvi cjelovečernji film ? 'The Young Dragons' iz 1973. Slijedio je niz niskobuđetnih uradaka kao 'The Dragon Tamers' (1974), 'Hand of Death' (1975, u filmu glumi i Jackie Chan). 1977. režira komediju 'The Pfeiffer's Progress'. Velik uspjeh tog filma obilježio je Wooa kao režisera komedija, a od filmova koji su uslijedili, mnoge su i bile komedije. Sredinom osamdesetih, karijerni uspon mu zastaje, ali uz pomoć producenta Tsui Harka snima svoj dugopripremljivani projekt 'A Better Tomorrow' (1986) ? mješavinu tradicionalnih filmova o borilačkim vještinama s nasiljem zapadnjačkih studija. Film je bio Wooov kritičarski i komercijalni uspjeh u kojem je zacrtana njegova prepoznatljiva estetika koju kasnije obilato koristi u svim svojim filmovima. Uslijedili su 'A Better Tomorrow 2' i 'The Killer' iz 1989. koji je postigao veliki uspjeh u Americi. Nakon drama 'Bullet in the Head' (1990) i uspjeha iz 1992. s 'Hard-Boiled', vrata Hollywooda bila su mu otvorena. S Jean-Claude Van Dammeom sima 'Hard Target' koji su mu, nažalost, studiji toliko 'prekrojili' da se gotovo nije mogao prepoznati njrgov režiserski potpis. Napokon snima svoj prvi američki filmski uspjeh, 'Broken Arrow' (1996), a slijedeće godine i 'Face/Off', intrigantni triler s Johnom Travoltom i Nicholas Cageom u glavnim ulogama koji je bio jedan od najvećih hitova 1997. 2000. mu je također bila uspješna. Snima nastavak Brain De Palminoga prvijenca 'Mission Impossible'. 'M:I-2' pojačala je akciju i ritam pretvorivši špijunski triler u Bondijadu Wooovskih proporcija. Nažalost, uspjeh ne ponavlja uratkom iz 2002. 'Windtalkers'. Dramatična ratna priča, iako kvalitetna, blijedjela je u usporedbi s ratnim spektaklima, Spielbergovim 'Ryanom' i Malickovom 'Thin Red Line' iz 1998. Mnogi fanovi njegovog rada tvrde da je u Hong Kongu Woo napravio svoje najbolje uratke (pogotovo one u suradnji s glumcem Yun-Fat Chooom) pred kojima se holivudski filmovi mogu skriti. Među mnogim američkim obožavateljima su i Martin Scorsese, Sam Raimi te Quentin Tarantino. Oženjen je s Annie Woo Ngau Chun-lung s kojom ima troje djece.
Filmovi
Linkjet
Herman H. Rott i Mačka daruju ljubitelje animacije na Valentinovo
Dan zaljubljenih uz animirane ljubavne (ne)zgode štakora-pankera i mačke buržujke ...