Sarah Polley
Inteligentna glumica poznata po svom buntovništvu, zaljubljena je u pisanje i politički aktivizam, a profilirala se glumom u socijalno angažiranim nezavisnim produkcijama.
Prvu filmsku ulogu dobiva već sa šest godina u Disneyevom filmu 'One Magic Christmas' (1985), a proslavila se kanadskom TV serijom 'Ramona'. Uslijedili su i filmski angažmani - prvo u filmu Matta Dillona 'The Big Town' (1987), a potom i 'Avanture baruna Munchausena' (1989) bivšeg Pythonovca Terryja Gilliama gdje glumi rame uz rame sa svojim ocem Michaelom (i majka i otac bave se glumom).
Profesionalno se s ocem ponovno susreće 1990. kada dobiva ulogu u hvaljenoj seriji 'Put za Avonle' u kojoj glumi pet sezona. 1991. dobiva Gemini Award, kanadski ekvivalent Emmyju, za ulogu u filmu 'Lantern Hill'. Polako i sigurno rađala se zvijezda.
Njezin sjaj nije zaobišao ni režisera Atoma Egoyana koji ju angažira za svoj film 'Exotica' (1994), te ponovno 1997. za 'The Sweet Hereafter' u kojem portretira paraliziranu djevojku, žrtvu autobusne nesreće. Pohvale stižu sa svih strana. Egoyan je bio nominiran za Oscara za najboljeg režisera, a film dobiva Grand Prize na festivalu u Cannesu.
Hollywoodu uskoro zapadaju za oko sve pohvale koje su se odnosile na Sarinu glumu. Ipak, za svoj sljedeći film odabire malu kanadsku produkcijsku kompaniju i snima 'The Last Night' (1998) u režiji Dona McKellara. U filmu 'Go' (1999) Polley ipak postaje djelom mlađe holivudske glumačke postave koju predvode Katie Holmes i Taye Diggs.
Njena izvedba u tom filmu te u filmovima 'eXistenZ' Davida Cronenberga (1999) i 'Guinevere' iz iste godine (pohvaljen na Sundance festivalu), pomogli su da se Polley profilira i šire prepozna kao jedna od najtalentiranijih glumica svoje generacije. 2000. se godine mlada glumica vraća u Canadu i glumi u 'The Weight of Water' Kathryn Bigelow, drami o naporima fotoreporterke i njezina muža (Catherine McCormack i Sean Penn) da istraže umorstvo počinjeno u 19. stoljeću.
Iste se godine pojavljuje u Michael Winterbottomovom uratku 'The Claim' gdje glumi kći kopača zlata (Peter Mullan) koji prodaje svoju obitelj za vreću zlata. Sljedeće četiri godine Sarah se 'držala' nezavisnih filmskih produkcija. Glumi novinarku koja se suprotstavlja čudovištu u fantaziji Hala Hartleya iz 2001. 'No Such Thing', a za ulogu smrtno oboljele mlade djevojke u filmu 'My Life Without Me' (2003) dobiva nagradu filmskih kritičara Vancouvera. 2004. režiser je izabire da predvodi glumačku ekipu u preradi Romerova horror-klasika 'Dawn of the Dead'.
Osobni život promjenio se kad joj je majka Diana umrla od raka kad je njoj bilo 11 godina. Tragičan događaj vjerojatno ju je još više očvrsnuo i emocionalno produbio. Režiseri je obožavaju zbog njenog ekspresivnog lica kojim bez dijaloga omogućava prenošenje unutarnjeg doživljaja lika na platno.
Svojedobno zapostavlja srednju školu i glumu te se okreće politici (uvjerena je ekstremna ljevičarka). Tijekom protesta protiv Konzervativne provincijske vlade, dolazi u okršaj s policijom iz kojeg izlazi s par zubiju manje.Bori se i protiv amerikanizacije filmova i serija što je vidljivo i u njenom izboru filmova. Primjerice, odbija glumiti u 'Almost Famous' Camerona Crowea, 60 milijuna dolara teškom projektu koji bi je proslavio, već odabire 40 puta manju kanadsku produkciju, film 'The Law of Enclosure' (2001) u režiji Johna Greysona kojeg strašno cijeni.
Osim glumom i pisanjem, talentirana se umjetnica bavi i režijom, a u dosadašnja ostvarenja može ubrojiti nekoliko kratkih filmova, dugometražni 'All I Want for Christmas' i tv serijal 'The Sields Stories'.
Trenutno živi u Torontu sa svojim dečkom.
Filmovi
Linkjet
Herman H. Rott i Mačka daruju ljubitelje animacije na Valentinovo
Dan zaljubljenih uz animirane ljubavne (ne)zgode štakora-pankera i mačke buržujke ...