RFP: Temperatura i svjetlosna pozicija
Nastavljamo sa rječnikom filmskih pojmova. Jeste čuli za temperaturu boje svjetla? Malo zbunjujuće zvuči? A za osnovnu svjetlosnu poziciju? Evo objašnjenja
TEMPERATURA BOJE SVJETLA je osnovna karakteristika svjetla. Uz pomoć tog pojma izražava se spektralni sastav svjetla koji se mjeri u Kelvinima. Svjetlost se na kameri, kao što znate, može uhvatiti od crvenog i toplog svjetla do hladnog plavog.
Prosječna temperatura boje dnevnog, odnosno sunčevog svjetla je 5600K, a temperature boje halogene, odnosno filmske rasvjete je 3200K. Problem određivanja temperature boje svjetla kojim se snima pri radu s video kamerom rješava se funkcijom white balance.
Istu funkciju imaju i mnogi digitalni fotoaparati. Ta funkcija bijelu površinu osvjetljenu svjetlom pri kojem se snima zaista i prepoznaje kao bijelu, pa po njoj podešava ostale boje spektra, čime se postiže ispravna reprodukcija boje. Tako da kad vidite da kamerman ili kamermanka gura bijeli papir pred kameru, budite sigurni da ne snima što piše na papiru, već upravo podešava white balance kamere.
OSNOVNA SVJETLOSNA POZICIJA zove se još 'hollywoodsko svjetlo' i tu poziciju čini raspored četiri reflektora. Sjećate se kako su slike naših baka i djedova bile puno ljepše nego ove današnje (primjer dviju dama na naslovnoj fotografiji, Mae West i Marlene Dietrich). Prije nije bilo šanse da se neka šugava slika nađe na dokumentu. Dio tajne je u tome što su fotografi koristili ovu osnovnu svjetlosnu poziciju, popularno zvanu OSP.
Glavno ili tročetvrtinsko svjetlo postavlja se na 45 stupnjeva u odnosu na os snimanja i plohu objekta koji se snima. Dopunsko svjetlo ujednačuje svjetlosnu situaciju i omekšava sjene glavnog svjetla. Pozadinsko svjetlo osvjetljava pozadinu, da ne bi bio prevelik kontrast, a vršno svjetlo osvjetljava objekt snimanja sa stražnje strane da se dobije onaj fini touch kao npr. svjetlo u kosi, obris ramena.
Nema komentara.