RFP: Metafilm
Svečano objavljujemo da je prvi stupanj RFP teorije svladan i da smo spremni preći na zahtjevniju problematiku — metaproblematiku!
Nakon mnogobrojnih RFP-ova koji su se bavili općim i osnovnim filmskim jezikom, svečano možemo zaključiti da je prvi stupanj teorije svladan i da smo spremni preći na zahtjevniju problematiku — metaproblematiku!
Pojam metafilma podrazumijeva dva tumačenja. Prvo je sinonim za film o filmu, a drugo se izražava i kao autoreferencijalni film.
Film o filmu: 1. misli se na tematsku okosnicu filma, onu koju zanimaju situacije iz područja bavljenja filmom ili proizvodnje filma. U doslovnom shvaćanju, zapravo su već prve filmske projekcije takve, i to stoga što su operateri često za vrijeme same projekcije demonstrirali funkcioniranje filmskog aparata, kao i načela snimanja.
Nijemo razdoblje je posebno voljelo snimati 'film o filmu' ('Sherlock Jr.', Buster Keaton, 1924), dok su u zvučnom najpoznatiji Truffautova 'Američka noć' (1973) i 'Pjevajmo na kiši' (Gene Kelly i Stanley Donen, 1952).
2. Film o filmu je također i podvrsta obrazovnog ili dokumentarnog filma. Kao takav, jasno, obrađuje razne filmske pojavnosti, segmente i sl.
Autoreferencijalni film: film koji tematski obrađuje sam izrađivački segment proizvodnje, npr. filmske postupke, kako stilske, tako i tematske. Takvim filmom se najčešće smatraju razne parodije, eksperimentalni film, ali i modernistički i postmodernistički (Tarantino). Središnji postupak autoreferencijalnog filmskog koda je citat.
Citat: dio filma koji ponavlja dijelove ili aspekte nekog drugog priopćenja, te tako upućuje na njega. To drugo priopćenje može biti neki film, autor, žanr, ali i druge umjetnosti, poput književnosti, kazališta, slikarstva itd. Citat na film se naziva međufilmskim ili alofilmskim citatom.
U sljedećem RFP-u vas očekuje obrada Metafilmskih uputa.
Nema komentara.