Pulski foto-finiš za nagrade
Publika iz Arene voli Brešana i njegov crnohumorni 'Nije kraj', a za naklonost žirija filmovi se gladijatorski bore do samoga kraja.
Nije novost da festivalska publika voli humorom začinjene filmove. Pa je tako i u pulskoj Areni zasada najveći broj simpatija prikupio 'Nije kraj' Vinka Brešana – ocijenili su ga s visokih 4,66. Slijede 'Kino Lika', 'Iza stakla', 'Buick Riviera' i zasada posljednji 'Tri priče o nespavanju'. Nikakvo čudo da je novi film Tomislava Radića ima najmanje bodova kad je protkan tjeskobnom atmosferom koju je teško 'probaviti' u ljetnom mozak-na-pašu okuženju.
'Tri priče o nespavanju' počinju buđenjem uz prodorni dječji plač koji traje i traje… dovoljno dugo da se publika počne u nelagodi osvrtati i došaptavati 'pa hoće li to dijete više prestati revati…'. Nakon agonije s djetetom radnja seli u Španjolsku gdje pratimo zavađene supružnike – on je Hrvat, ona Španjolka, a njihov brak i seksualni život nalaze se u komunikacijskom vakuumu. Baš kao i treća priča o starici koja usred noći nerazumljivo brblja sama sa sobom. Iako se čine nepovezanima ove priče se neobično spajaju u jednu, a redatelj to objašnjava riječima: 'Znate, Hrvatska je mala zemlja i ako putujete vlakom od Zagreba do Splita, već u Karlovcu od suputnika doznate da imate zajedničke poznanike, tamo negdje kod Knina ustanovljavate da ste u rodu, a u Splitu odete zajedno na kavu, jer ste se sprijateljili. Tako počne slučajno, a završi s prijateljstvom.'
Napeti obiteljski odnosi tema su i 'Iza stakla' Zrinka Ogreste, filma kod kojeg prvo upada u oči visoka razina produkcije. Slika, ton i ambijenti su pomno dotjerani i jasno podcrtavaju intimnu priču o preljubu. Zanimljivo je da se Ogresta odrekao svog dijela honorara kao bi mogao što više novca uložiti u 'dotjerivanje' filma – što se svakako vidi, ali i postavlja pitanje koliki je onda taj honorar trebao biti. Radnja je vrlo jednostavna, ugledni arhitekt vara svoju suprugu s partnericom u firmi. Tipična priča o ljubavnoj zavrzlami u koju su umiješani ljudi koji imaju sve, a ipak žele još, što neminovno vodi u propast. Tematski i Ogrestin i Radićev film uspješno kroče tankom granicom koja razdvaja intimu dramu od moralističke propovijedi – ni jedan ni drugi ne 'šminkaju' svoje likove, oni nisu ni dobri ni loši, ni crni ni bijeli, nego – baš kako to u životu biva – posve obično sivi i pritom vrlo nesretni.
Patetičnom tonu nekako je uspio umaći i film Fadila Hadžića, povijesna drama 'Zapamtite Vukovar', koji je – kako naglašava redatelj - prvi domaći film koji se bavi vukovarskom tragedijom 'malih ljudi'. U središtu priče su novinari Radija Vukovar i njihova borba za preživljavanje Ovčare nakon pada Vukovara. Zbog slabih financijskih uvjeta film nije ni mogao biti velebna ratna priča – iz istih razloga je i u Pulu stigao nedovršenoj verziji. Iako sadrži dokumentarne inserte, film se zapravo bazira na fiktivnim likovima proizašlima iz knjige novinarke Radio Vukovara Alenke Mirković 'Glasom protiv topova'. U filmu se kratko pojavljuje i lik Siniše Glavaševića, ubijenog na Ovčari.
Danas je na rasporedu 'Ničiji sin' Arsena Antuna Ostojića koji i zatvara nacionalni program. U sklopu POPularnog programa prikazana je krimić Kennetha Branagha 'Njuškalo' o rivalstvu dva ljubavnika, melodrama 'Povratak prstena' Richarda Attenborougha o napadu na Pearl Harbor, a očekivano je najviše pažnje izazvala 'Bitka u Seattleu' u kojoj Rade Šerbedžija glumi uz Charlize Theron. Rade je u Puli predstavio još jedan svoj film 'Ljubavni život' o kojemu smo također pisali. Danas je na programu krimić 'Podvala' Lassea Hallströma o lažnim memoarima Howarda Hughesa, a sutra hrvatsku premijeru ima izvrsni 'WALL*E' i biografska drama 'Houdini' o slavnom mađioničaru.
'O' Horten', trailer
Projekcije u novootvorenom kinu Valli bile su rezervirane za program Europolis-Meridijani koji smo već predstavili, a kao posljednji film u njega je uvrštena norveška humorna drama 'O' Horten', redatelja Benta Hamera. Film o strojovođi koji u penzionerskim danima traži smisao života bit će prikazan u subotu.
Kako festival ulazi u završnicu već se naveliko špekulira o pobjednicima, ali mi se u takva nagađanja nećemo upuštati. Činjenica je da je ovogodišnja ponuda domaćih filmova na mnogo višoj razini nego proteklih godina i da – napokon – nema izrazitih favorita.
Nema komentara.