Fred Camper na Festivalu 25fps - Kratki
Home      Vijesti      Filmski      Kratki      Fred Camper na Festivalu 25fps

Fred Camper na Festivalu 25fps

Zagrebački festival kratkog eksperimentalnog metra otvara svoja vrata krajem rujna. Vrijeme je da saznate nešto o programu. Danas upoznajemo Freda Campera!

m.b. 23.08.2005 0 komentara

Fred Camper na Festivalu 25fps

Ako do sada niste čuli za Stana Brakhagea vjerojatno vas neće fascinirati činjenica da najveći brekidžolog na svijetu, čovjek koji je danas skupa s velikanovom udovicom zadužen za sve njegove stilove, kopije i autorska prava, dolazi u Zagreb kao gost 25 fps festivala (vidi njegov genijalno informativni sajt). I ne samo to, dotični će čikaški teoretičar svoje usluge ponuditi na nekoliko festivalskih levela: a prvi je, naravno, žiriranje.

Taj će najodgovorniji posao obavljati s već spomenutim Hrvojem Turkovićem te ozbiljnim francuskim producentom i distributerom Nicolasom Schmerkinom koji je posljednje dvije godine dobro poznat posjetiteljima Sarajevo Film Festivala kao selektor Novih tokova. No, kako nam slavni žiri ne bi ostao u sjeni, svaki će član ponuditi i predavanje o bliskoj mu temi, a u slučaju Freda Campera, radit će se o suvremenoj američkoj produkciji eksperimentale te temama i motivima kojima se autori od istočne do zapadne obale najviše koriste.

Uz opširni posao koji očekuje slavnoga Amerikanca, Fred je već sastavio program filmova koji se do sada nisu nešto vrtjeli po europskim festivalima, pa ih sada dakle očekuje prvi susret s domaćom (europskom) publikom. Nove nade, uz poneku staru (poput već spomenutoga Stana Brakhagea ili Jonasa Mekasa) predstavljeni su u 75 minuta programa, što je upravo dovoljno za pomalo zahtjevniji, eksperimentalni žanr. No, ipak, straha nema – svi su radovi potpuno drugačiji od već viđenog, pa je već i to dovoljno za odlazak u mrak velikoga kina u Studentskom centru.
Ipak, kako ne bi sve ostalo na praznim riječima, odlučili smo svakoga autora prozvati poimence.

 The Fourth Watch / Janie Geiser / 2000.

* shipfilm / Stephanie Barber / 1998.
Animirani ekspić nezavisne autorice iz nimalo prozaičnoga Milwaukeeja obrađuje temu imperijalizma koristeći se tekstom i razmjerno statičnom animacijom broda od papira.
* What Goes Up... / Robert Breer / 2003.
Breerov film, čiji naslov umnogome podsjeća na onu staru poslovicu 'Tko visoko leti, nisko pada', tematizira dječačke snove o letenju.
* The Fourth Watch / Janie Geiser / 2000.
U unutrašnjosti kućice za lutke na videomonitorima se prikazuju glumci iz nijemih filmova, duhovi prošlosti.
* Water for Maya / 2000. & Ascension / Stan Brakhage / 2002.
Prekrasni ugođaj slojeva oblika i boja, naslikanih direktno na izvornoj filmskoj vrpci a la Brakhage ostavljaju dojam nezaustavljivog nasrtaja vode ('Water for Maya'). 'Ascension' je pak jedan od nekolicine filmova dovršenih u trenutku kad je Brakhage znao da će umrijeti od raka.
* Pan of the Landscape / Christopher Becks / 2005.
Film napravljen pod Brakhageovim utjecajem brzom kretanju boja suprotstavlja obrise zgrada koje u konačnici nalikuju zatvoru.
* Figures in the Landscape / Thomas Comerford / 2002.
Dok film prikazuje čikaško predgrađe, tekst govori o nekadašnjim stanovnicima –Indijancima.
* Lachrymae / 2000. & Mirror Manhattan / Brian Frye / 2001.
'Lachrymae' otkriva kako uhvatiti svjetlost krijesnice na filmu, a 'Mirror Manhattan' prikazuje dvostruki pogled s broda - pravilno okrenut obris grada i obris okrenut naglavce.
* Daumë / Ben Russell / 2000.
Etnografski film za koji Fred Camper tvrdi da je najčudniji film koji je ikada vidio.
* Williamsburg, Brooklyn / Jonas Mekas / 2003. /naslovna/
Rođeni Letonac, Jonas Mekas putuje u zlatno doba masovne imigracije u bruklinski Williamsburg. 

Komentari

Nema komentara.