25 FPS zove Zemlju! - Kratki
Home      Vijesti      Kratki      25 FPS zove Zemlju!

25 FPS zove Zemlju!

5 dana krajem rujna rezervirajte za međunarodnu feštu eksperimentalnog filma, vrući žirantski trolist, vizualnu glazbu, retrospektivu kuma MTV-a...

p.h. 11.06.2007 0 komentara

25 FPS zove Zemlju!

25. do 30.09 u prostorima zagrebačkog Studentskog centra dogodit će se petodnevna eksplozija eksperimentalnofilmske produkcije poznatija kao 3. 25 FPS, a za štrebere 'Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa'.

Ako je po dosad objavljenom programu suditi (retrospektive Mathiasa Mullera, Chrisa Shepherda i Marcela Jeana, britanska filmska avangarda, retrospektiva kuma Mtv-ja Kennetha Angera, spotovi s Clermont Ferranda, hrvatska eksperimentala 90-ih), FPS iz godine u godinu sve bogatiji i bolji. Osim impresivnog popratnog programa, vruće su i žirantske stolice. Iste one koje su prošle godine grijali Iimura, Tscherkassky i Nenadić, ove godine popunjavaju Matthias Müller, jedan od najvažnijih suvremenih njemačkih i svjetskih redatelja eksperimentalnih filmova, Marcel Jean, redatelj, predavač povijesti i estetike filma na Montrealskom sveučilištu, te autor knjige 'When Animation Meets the Living' te dobro nam poznat i drag gost u našim vijestima i rubrici link jet, Britanac Chris Shepherd, suosnivač The Slinky Pictures Ltd., redatelj višestruko nagrađivanog animiranog crnjaka 'Dad's Dead'/NASLOVNA, koredatelj najslađeg i najodvratnijeg crtića na svijetu 'Who Am I and What I Want', te savjetnik pri Channel 4.

Za konkurenciju ovogodišnjeg FPS prijavilo oko 100 radova više no prošle godine, točnije u 3 i pol mjeseca prijava, na adresu im je sjelo 1300 radova iz 62 zemlje svijeta. Od prijavljenih radova složit će se 6 natjecateljskih programa u trajanju do 75 minuta koji će uskoro biti objavljeni na službenim stranicama festivala. Dotad, uronite u popratni program, ali nipošto nemojte zaboraviti izroniti 25.09.

Udahnite:

RETROSPEKTIVNI PROGRAMI ŽIRIJA
*MATTHIAS MÜLLER / Retrospektiva radova / film i video
Jedan od najznačajnijih eksperimentalista današnjice, a najvažniji njemački autor predstavlja retrospektivu svojih radova i to po svom izboru. Program uključuje i jedan od najljepših eksperimentalnih filmova ikad, prekrasan autobiografski 'Alpsee'.
*MARCEL JEAN
Ikonoklastičko iskušenje: suvremeni kanadski film i video / film i video
When Animation Meets the Living: program kultnih animirano-eksperimentalnih radova / film i video
U prvom će programu Jean predstaviti suvremenu kanadsku eksperimentalnu scenu, a u programu koji nosi ime prema knjizi koju je napisao prikazat će kultna ostvarenja svjetske animacijsko-eksperimentalne produkcije uključujući, primjerice, fantastičnu dobitnicu Zlatne Palme 1979. 'Harpyu' Raoula Servaisa i oskarovskog 'Ryana' Chrisa Landertha.
*CHRIS SHEPHERD / Retrospektiva radova / video
Chris Shepherd, autor višestruko nagra ivanih filmova “Dad’s Dead”, “Silence is Golden”(osvajača nagrade publike na 2. 25 FPS-u) i “Who I Am and What I Want” predstavlja program svojih fantastičnih eksperimentalno-animirano-igranih radova.

POSEBNI PROGRAMI
*Gaps: program suvremenog njemačkog filma i videa / film i video /kustosica Stefanie Schulte Strathaus, Njemačka
Program se temelji na trima praznim pozicijama: nenapisanoj povijesti eksperimentalnog filma u Njemačkoj, nesigurnom prostoru koji se pojavio između likovnih umjetnosti i filma i na nepostojanju kategorije “njemački eksperimentalni film”. 'Gaps' je još jedan u nizu pokušaja podrivanja konvencija i zalaganja za usustavljivanje marginaliziranog filmskog roda.
*Shoot Shoot Shoot: britanska filmska avangarda / SVE na filmu, 16 mm!!!/kustos Mark Webber, V. B
Istraživanja celuloidne vrpce, usko povezana s tadašnjim strujanjima u slikarstvu i skulpturi, profilirala su umjetnike poput Malcoma Le Gricea, Wiliama Rabana, Guya Shervina, Petera Gidala i mnogih drugih. Kako bi se obilježila 40. godišnjica osnutka LFMC-a (London Film-makers' Co-operative), Webber je sastavio programa pod nazivom 'Shoot Shoot Shoot'. Petnaest radova na 16 mm filmu predstavlja vrh svjetske avangardne umjetnosti.
*Retrospektiva filmova Kennetha Angera / Sve na filmu, 16 mm!!!
Kennetha Angera (1930, Santa Monica) danas se spominje kao 'kuma' MTV-ja zbog pionirskog korištenja pop soundtracka u svom radu 'Scorpio Rising'. No njegova filmska vizija zapravo je utemeljena na teoriji montaže Sergeja Ejzenštajna koja je, uz opsesiju magijom inspiriranom Aleisterom Crowleyem, učinila njegove filmove raskošnim, subverzivnim i slojevitim umjetničkim djelima.
*Vizualna glazba / Sve na filmu, 16 mm + 35 mm!!!/Program složio: 25 FPS
Misao vodilja: boja, oblik ili pokret su poput tona, akorda ili ritma. Ključne riječi: Filmska avangarda iz ranih 20-ih, optička poezija Oskara Fischingera, antologijski animirani radovi Lena Lyea i Jordana Belsona, prvi kompjutorski filmovi Jamesa Whitneya, restaurirane snimke rijetkih izvedbi svjetlosnih orgulja Charlesa Dockuma i njihova reinterpretacija Le Griceovom kompjutorskom simulacijom pokazat će da su .
*Program spotova s festivala u Clermont-Ferrandu / video/ organizator: Calmin Borel, Francuska.
Pearl Jam, Vitalic, REM, Björk, The Beasty Boys samo su neka od zvučnih imena na čiju su glazbu napravljeni uzbudljivi filmski križanci. Calmin Borel je programer na Festivalu kratkog filma u Clermont-Ferrandu, jednom od najznačajnijih svjetskih festivala posvećenih kratkoj filmskoj formi.
Hrvatski eksperimentalni film i video 90-ih /film i video/ kust: Janka Vukmir, HR
Na tragu prošlih izdanja 25 FPS-a, kada smo imali prilike vidjeti hrvatsku eksperimentalnofilmsku i video produkciju 60-ih, 70-ih i 80-ih godina, Janka Vukmir iz Instituta za suvremenu umjetnost pripremila je presjek domaće produkcije 90-ih. Deset filmova prikazat će raznovrsne okupacije autora, od kojih i danas većina uspješno stvara u istom filmskom rodu...
PONOĆNE PREMIJERE / SVE na filmu!!!/Program složio: Željko Luketić, HR
'Ponoćne premijere' kultna su institucija u filmskom svijetu koju uglavnom obilježavaju kontroverzni radovi koji su na ovaj ili onaj način eksperimentirali sa žanrom, medijem, naracijom ili gledateljskim strpljenjem, te su zbog toga protjerivani u kasne večernje sate. FPS-ovci ih prikazuju jer su zanimljivi i važni ako se gledaju na originalnom FILMSKOM formatu, a ne kontroverzni.

Izdahnite, nastavak slijedi...

Komentari

Nema komentara.